ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití tažných vozidel a autonomních systémů pro pojíždění letadel

Use of Towing Vehicles and Autonomous Systems for Aircraft taxiing

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Filip Lidický
Vedoucí práce
Stojić Slobodan
Oponent práce
Havíř Radomír
Studijní obor
Profesionální pilot
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3
Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravy



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Práce je zaměřena na alternativní systémy pojíždění, tedy systémy, které umožní letadlům pojíždět bez nutnosti využití hlavních motorů. Letecké motory nejsou při pojíždění efektivně využívány a spalují velké množství paliva. Několik společností se zaměřilo na řešení této problematiky a představilo své vlastní systémy, které jsou v této práci představeny a porovnány. Cílem je zhodnotit výsledky z porovnání a s jejich pomocí určit nejvhodnější ze systémů pro využití v prostředí Letiště Václava Havla Praha. Hlavním kritériem pro srovnání se staly modely spotřeby paliva v různých scénářích. Pomocí těchto modelů pak mohl být každý systém kvantifikován a objektivně porovnán. Výsledkem práce jsou potenciální úspory na palivu, které by mohly jednotlivé systémy přinést a také jejich zhodnocení proveditelnosti a využitelnosti na Letišti Praha.
 
This work focuses on alternative taxiing systems, i.e., systems that will enable aircraft to taxi without using the main engines. Aircraft engines are used inefficiently during taxi process, and they burn substantial amounts of fuel. Several companies came up with a solution to this problem and introduced their own taxiing systems, which are introduced and compared in this work. The goal is to evaluate the results of these comparisons and determine the most suitable system for use in the environment of the Václav Havel Airport Prague. Fuel consumption models in different scenarios became the main criteria for comparisons. Using these models, each system could be then quantified and objectively compared. The results of this work are potential fuel and cost savings that each system could bring, as well as an evaluation of feasibility and usability at the Prague Airport.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/103773
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (3.955Mb)
POSUDEK (274.6Kb)
POSUDEK (144.1Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Artificial system of controlling renewable hybrid systems 

    Autor: Tkachev Stanislav; Vedoucí práce: Bemš Július
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-01-22)
  • Bezdrátový softwarový systém pro soutěžní kvízovou hru a informační systém pro její herní komunitu 

    Autor: Vorobyev Vladimir; Vedoucí práce: Balík Miroslav; Oponent práce: Křikava Filip
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-18)
    Hlavní autorská motivace je tvorba pohodlné a moderní platformy nutnou pro budování globální komunity kvizových her. Práce obsahuje výzkum komponent platformy, jejích integrace mezí sebou a s sociálními sítí a možné podnikové ...
  • Systém pro predikci úspěšnosti a výpočtu skóre módu „mythic+“ ve hřeWorld of Warcraft. – Architektura systému, logika systému, perzistence avizualizace dat. 

    Autor: Martin Lukeš; Vedoucí práce: Šebek Jiří; Oponent práce: Valenta Adam
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-01)
    Tato bakalářská práce se zabývá problémem dosavadního hodnocení módu mythic+ ve hře World of Warcraft a převážně pak vývojem nového systému "KeystonePro", který by měl existující nedostatky pokrýt. Vývoj se skládá ze zvolení ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV