Modelování vybraných dopravních situací souvisejících s preferencí VHD
Modelling of Selected Traffic Situations Related to Public Transport Priority
dc.contributor.advisor | Novotný Vojtěch | |
dc.contributor.author | Ondřej Vomočil | |
dc.date.accessioned | 2022-08-31T22:53:38Z | |
dc.date.available | 2022-08-31T22:53:38Z | |
dc.date.issued | 2022-08-31 | |
dc.identifier | KOS-1089439567705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/103720 | |
dc.description.abstract | Preference veřejné dopravy představuje základní nástroj k zajištění bezproblémového a rychlého pohybu spojů veřejné dopravy po infrastruktuře. Předmětem bakalářské práce je pomocí dopravních simulací v programu PTV Vissim posoudit dopravně-inženýrské varianty řešení pro situaci ukončení vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy v místě snížení počtu jízdních pruhů a pro situaci vzniku vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy v souvislosti s křižovatkou. Varianty řešení jsou posuzovány z pohledu veřejné dopravy, ale i z hlediska vybraných efektů na ostatní silniční provoz. Cílem práce je určit optimální dopravně-inženýrské řešení obou situací a přispět tak ke kvalitnímu řešení preference veřejné dopravy v praxi. | cze |
dc.description.abstract | Public transport priority is an essential tool to ensure the smooth and fast operation of public transport across the infrastructure. The subject of this thesis is to use traffic simulations in PTV Vissim to assess different traffic engineering design approaches for two selected situations: 1. The termination of a bus lane at a lane reduction; 2. The beginning of a bus lane at intersection. Each design approach is assessed from a public transport perspective, but also in terms of selected effects on other road traffic. The aim of this thesis is to determine the optimal traffic engineering design for both situations, and to contribute to the quality of the public transport operation in practice. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | veřejná doprava | cze |
dc.subject | preference veřejné dopravy | cze |
dc.subject | preferenční opatření | cze |
dc.subject | kvalita veřejné dopravy | cze |
dc.subject | infrastruktura veřejné dopravy | cze |
dc.subject | dopravní simulace | cze |
dc.subject | PTV Vissim | cze |
dc.subject | public transport | eng |
dc.subject | public transport priority | eng |
dc.subject | preferential measures | eng |
dc.subject | quality of public transport | eng |
dc.subject | public transport infrastructure | eng |
dc.subject | traffic simulation | eng |
dc.subject | PTV Vissim | eng |
dc.title | Modelování vybraných dopravních situací souvisejících s preferencí VHD | cze |
dc.title | Modelling of Selected Traffic Situations Related to Public Transport Priority | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Maléř Čeněk | |
theses.degree.discipline | Dopravní systémy a technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav dopravních systémů | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích 3 | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 16112 [389]