Modelování vybraných dopravních situací souvisejících s preferencí VHD
Modelling of Selected Traffic Situations Related to Public Transport Priority
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ondřej Vomočil
Vedoucí práce
Novotný Vojtěch
Oponent práce
Maléř Čeněk
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav dopravních systémůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Preference veřejné dopravy představuje základní nástroj k zajištění bezproblémového a rychlého pohybu spojů veřejné dopravy po infrastruktuře. Předmětem bakalářské práce je pomocí dopravních simulací v programu PTV Vissim posoudit dopravně-inženýrské varianty řešení pro situaci ukončení vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy v místě snížení počtu jízdních pruhů a pro situaci vzniku vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy v souvislosti s křižovatkou. Varianty řešení jsou posuzovány z pohledu veřejné dopravy, ale i z hlediska vybraných efektů na ostatní silniční provoz. Cílem práce je určit optimální dopravně-inženýrské řešení obou situací a přispět tak ke kvalitnímu řešení preference veřejné dopravy v praxi. Public transport priority is an essential tool to ensure the smooth and fast operation of public transport across the infrastructure. The subject of this thesis is to use traffic simulations in PTV Vissim to assess different traffic engineering design approaches for two selected situations: 1. The termination of a bus lane at a lane reduction; 2. The beginning of a bus lane at intersection. Each design approach is assessed from a public transport perspective, but also in terms of selected effects on other road traffic. The aim of this thesis is to determine the optimal traffic engineering design for both situations, and to contribute to the quality of the public transport operation in practice.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16112 [388]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Koncepce bezpečného parkování jízdních kol v systému integrované osobní dopravy
Autor: Rutar Daniel; Vedoucí práce: Jánešová Mária; Oponent práce: Fábera Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-01)Předmětem této diplomové práce je zjistit a popsat možnosti bezpečného parkování jízdních kol. Na modelovém příkladu je řešena možnost financování projektu bezpečného parkování jízdních kol pomocí Public Private Partnership - PPP. -
Připravenost dopravního podniku řešit následky výpadku elektrického proudu v pražské hromadné dopravě
Autor: Vrátil Marek; Vedoucí práce: Brunner Michal; Oponent práce: Koleňák Ivan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-08-17)Cílem bakalářské práce je zhodnotit případný lokální výpadek v pražské MHD, kdy je primárně řešena situace, která nastane v pražském metru. Je to především proto, že pražské metro je atypické, rozsáhlé, z velké části je v ... -
Provoz linek v oblasti Rudná - Beroun - Černošice
Autor: Kolář Radek; Vedoucí práce: Jareš Martin; Oponent práce: Chmela Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-01)Předmětem diplomové práce je konsolidace systému veřejné dopravy v příměstské oblasti v okolí měst Rudná, Beroun a Černošice. Předmětná oblast již před zhruba 20 lety prošla, jako jedna z prvních oblastí v širším okolí ...