UL letoun s tandémovým uspořádáním posádky
Ultra light airplane with tandem crew arrangement
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Petr Nejedlý
Vedoucí práce
Theiner Robert
Oponent práce
Brabec Jiří
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem dvoumístného letounu kategorie UL s tandémovým uspořádáním posádky. V úvodu práce je krátce představena filozofie návrhu letounu a jeho potencionální místo na trhu. Dále je provedena rešerše sedmi tandemových letounů, pro které je spočtena zásoba statické stability. Návrh letounu sestává z volby základních rozměrů, výpočtu hmotností, sestrojení hmotové obálky, stanovení základních aerodynamických charakteristik, návrhových rychlostí a letové obálky. Z letové a hmotnostní obálky jsou vybrány kritické konfigurace pro které je vypočteno zatížení křídla a provedena pevnostní kontrola nosníku. This work deals with the design of a two tandem seating UL aircraft. The introduction briefly introduces the philosophy of aircraft design and its potential place in the market. Furthermore, a search of seven tandem aircraft is performed, for which the stock of static stability is calculated. The design of the aircraft consists of the choice of basic dimensions, calculation of weights, construction of the mass envelope, determination of the basic aerodynamic characteristics, design speeds and flight envelope. From the flight and mass envelope, critical configurations are selected for which the wing load is calculated and the strength check of the beam is performed.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]