Zobrazit minimální záznam

Ultra light airplane with tandem crew arrangement



dc.contributor.advisorTheiner Robert
dc.contributor.authorPetr Nejedlý
dc.date.accessioned2022-06-24T22:52:54Z
dc.date.available2022-06-24T22:52:54Z
dc.date.issued2022-06-24
dc.identifierKOS-1201007193205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103006
dc.description.abstractTato práce se zabývá návrhem dvoumístného letounu kategorie UL s tandémovým uspořádáním posádky. V úvodu práce je krátce představena filozofie návrhu letounu a jeho potencionální místo na trhu. Dále je provedena rešerše sedmi tandemových letounů, pro které je spočtena zásoba statické stability. Návrh letounu sestává z volby základních rozměrů, výpočtu hmotností, sestrojení hmotové obálky, stanovení základních aerodynamických charakteristik, návrhových rychlostí a letové obálky. Z letové a hmotnostní obálky jsou vybrány kritické konfigurace pro které je vypočteno zatížení křídla a provedena pevnostní kontrola nosníku.cze
dc.description.abstractThis work deals with the design of a two tandem seating UL aircraft. The introduction briefly introduces the philosophy of aircraft design and its potential place in the market. Furthermore, a search of seven tandem aircraft is performed, for which the stock of static stability is calculated. The design of the aircraft consists of the choice of basic dimensions, calculation of weights, construction of the mass envelope, determination of the basic aerodynamic characteristics, design speeds and flight envelope. From the flight and mass envelope, critical configurations are selected for which the wing load is calculated and the strength check of the beam is performed.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectStatická stabilitacze
dc.subjecttandémové uspořádánícze
dc.subjectaerodynamický návrhcze
dc.subjectzatížení křídlacze
dc.subjectStatic stabilityeng
dc.subjecttandem seatingeng
dc.subjectaerodynamic designeng
dc.subjectwing loadeng
dc.titleUL letoun s tandémovým uspořádáním posádkycze
dc.titleUltra light airplane with tandem crew arrangementeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeBrabec Jiří
theses.degree.disciplineLetadlová a kosmická technikacze
theses.degree.grantorústav letadlové technikycze
theses.degree.programmeLetectví a kosmonautikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam