Experimentální a teoretická analýza dynamického chování existující lávky pro chodce.
The Experimental and Theoretical Analysis of the Existing Footbridge.
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Magdaléna Boháčová
Supervisor
Polák Michal
Opponent
Šána Vladimír
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra mechanikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této práce je experimentální a teoretická analýza dynamického chování existující lávky pro chodce. V rešeršní části práce je shrnuta problematika především experimentální dynamické analýzy lávek pro chodce, a dále problematika týkající se kmitání závěsů. Druhá část práce je zaměřena na analýzu dynamického chování lávky pro chodce v Lužci nad Vltavou. Na lávce pro chodce byly provedeny dva experimenty. První experiment byl zaměřen na kmitání závěsů způsobené větrem. V rámci druhého experimentu byla provedena experimentální modální analýza, ze které byly vyhodnoceny vlastní frekvence a vlastní tvary vodorovné nosné konstrukce lávky. Poté byla realizována dynamická zkouška zatěžovací, při které byla sledována dynamická odezva konstrukce lávky na dynamické zatížení chodci. Získané výsledky byly posouzeny podle současných norem, předpisů a doporučení. Dále byl sestaven teoretický 3D model lávky, na kterém byly vypočteny vlastní frekvence a vlastní tvary konstrukce. Následně byla provedena verifikace a identifikace modelu lávky. The topic of this thesis is an experimental and theoretical analysis of the dynamic behavior of an existing footbridge. In the first part of this thesis is a summary of a problematics of the experimental dynamic analysis of footbridges, as well as the problematics related to vibrations of cable stays. The second part of this thesis is dedicated to the analysis of the dynamic behavior of the footbridge in Lužec nad Vltavou across the river Vltava. Two dynamic experiments were carried out on this footbridge. The first experiment was focused on vibrations of cable stays caused by wind. The experimental modal analysis was carried out within the second experiment and natural frequencies and modes of the structure were evaluated from it. Then the dynamic load testing was performed. The dynamic response to dynamic pedestrian load was monitored. The final results were assessed according to current standards, regulations and recommendations. Then the theoretical 3D model of the footbridge was compiled. Natural vibration frequencies and modes were calculated. Then the verification and identification of the model was done.
Collections
- Diplomové práce - 11132 [176]