Verifikace modelu existujícího mostu pomocí experimentální dynamické analýzy
The verification of the existing bridge model using experimental dynamic analysis
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Vaníček
Vedoucí práce
Polák Michal
Oponent práce
Verner Martin
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra mechanikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá dynamickým experimentem provedeným na mostě ve Valech a tvorbou 3D modelu, jehož chování co nejblíže odpovídá skutečnému chování mostu. Nejprve byl vytvořen model mostu dle dokumentace skutečného provedení stavby. Po sestavení modelu se provedla příprava dynamického experimentu. Samotný experiment se uskutečnil dne 23. dubna 2021 za běžného provozu, byla při něm měřena dynamická odezva mostu na přejezd vozidel, přechod chodců a vandalismus. Naměřená data se posoudila, zda nepřekračují limity stanovené normami. Podle výsledků experimentu se model mostu upravil, aby splňoval normové požadavky z hlediska odchylky vlastních frekvencí a aby dynamická odezva a maximální zrychlení vybuzené simulovaným zatížením co nejblíže odpovídaly naměřeným hodnotám. The master thesis deals with a dynamic experiment made on the bridge in the town of Valy and the creation of a 3D model, whose results are as similar to the measured results as possible. First was created the model of the bridge due to the documentation of the actual execution of the construction. After that was made a preparation of the dynamic experiment. The experiment took place on April 23, 2021 during regular traffic, the vibration response was measured to vehicle passages, pedestrian passages and vandalism. The measured data were assessed to see if they did not exceed the limits set by the standards. According to the results of the experiment, the bridge model was modified to meet the standard requirements in terms of deviation of natural frequencies and to approximate the results made by simulated forces to the measured values.
Kolekce
- Diplomové práce - 11132 [181]