ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Mechanics
  • Master Theses - 11132
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Mechanics
  • Master Theses - 11132
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Verifikace modelu existujícího mostu pomocí experimentální dynamické analýzy

The verification of the existing bridge model using experimental dynamic analysis

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Tomáš Vaníček
Supervisor
Polák Michal
Opponent
Verner Martin
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra mechaniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá dynamickým experimentem provedeným na mostě ve Valech a tvorbou 3D modelu, jehož chování co nejblíže odpovídá skutečnému chování mostu. Nejprve byl vytvořen model mostu dle dokumentace skutečného provedení stavby. Po sestavení modelu se provedla příprava dynamického experimentu. Samotný experiment se uskutečnil dne 23. dubna 2021 za běžného provozu, byla při něm měřena dynamická odezva mostu na přejezd vozidel, přechod chodců a vandalismus. Naměřená data se posoudila, zda nepřekračují limity stanovené normami. Podle výsledků experimentu se model mostu upravil, aby splňoval normové požadavky z hlediska odchylky vlastních frekvencí a aby dynamická odezva a maximální zrychlení vybuzené simulovaným zatížením co nejblíže odpovídaly naměřeným hodnotám.
 
The master thesis deals with a dynamic experiment made on the bridge in the town of Valy and the creation of a 3D model, whose results are as similar to the measured results as possible. First was created the model of the bridge due to the documentation of the actual execution of the construction. After that was made a preparation of the dynamic experiment. The experiment took place on April 23, 2021 during regular traffic, the vibration response was measured to vehicle passages, pedestrian passages and vandalism. The measured data were assessed to see if they did not exceed the limits set by the standards. According to the results of the experiment, the bridge model was modified to meet the standard requirements in terms of deviation of natural frequencies and to approximate the results made by simulated forces to the measured values.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/96219
View/Open
PLNY_TEXT (9.104Mb)
POSUDEK (656.4Kb)
POSUDEK (255.0Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 11132 [190]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV