Zaměření geometrické polohy koleje
Measurement of geometric position of the rail
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Monika Talapková
Vedoucí práce
Urban Rudolf
Oponent práce
Podlaha Martin
Studijní obor
Inženýrská geodézieStudijní program
Geodézie a kartografieInstituce přidělující hodnost
katedra speciální geodéziePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cieľom mojej diplomovej práce je priblížiť postup zamerania geometrickej polohy koľaje, začínajúc meraním v teréne, výpočtovými prácami a vyhotovením konečných výstupov. Zameranie prebehlo v okolí železničnej stanici Osek. V úvode práce je uvedený krátky popis vývoja železníc v ČR, ďalej sú vysvetlené základné pojmy spojené s danou tematikou a informácie o stavbe. Nasledujúce časti popisujú prípravné práce, praktické meranie v teréne a spracovanie merania. Výsledkom bolo vyhotovenie číselnej a grafickej dokumentácie, ktorá dokumentuje postupnú úpravu priestorovej polohy koľajníc na základe práce automatickej strojnej podbíjačky. This thesis aims to describe the method of geometric position measurement of the rail starting with the measurements in the terrain, computing works, and finally, carrying out the final outputs. Measurements have taken place in the surroundings of the railway station Osek. In the thesis’s introduction, there is a short description of the development of Czech railways, basic terms related to the topic are delineated, and the information about the construction is mentioned. The following parts focus on the preliminary workflow, measurements in the terrain, and the post-measurement process. Last but not least, the numerical and graphic documentation, which describes the gradual adjustment of the position of the railway based on the work of an automatic tamping machine, has been executed.
Kolekce
- Diplomové práce - 11154 [132]