Muzejní edukace v přírodověd. a techn. zaměřených expozicích a její vliv na vzdělávání žáků
Museum Education in Natural Sciences and Technological Expositions and it´s Impact on Student´s Education
dc.contributor.advisor | Tomešková Kateřina | |
dc.contributor.author | Barbora Bláhová | |
dc.date.accessioned | 2021-06-18T22:51:38Z | |
dc.date.available | 2021-06-18T22:51:38Z | |
dc.date.issued | 2021-06-18 | |
dc.identifier | KOS-960525265505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/95567 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zpracována na téma Muzejní edukace v přírodovědných a technicky zaměřených expozicích a její vliv na vzdělávání žáků. Cílem bakalářské práce je zmapovat základní nabídku paměťových institucí v Kladně a jeho okolí, a následně navrhnout zlepšení některých vybraných programů těchto institucí, včetně doporučení využití nových didaktických pomůcek. Práce je rozčleněna celkem na dvě části. V teoretické části se bakalářská práce zaměřuje na význam a výchovný smysl paměťových institucí, charakteristiku muzejního pedagoga, správné definovaní muzejní edukace, muzejních metod a jednotlivých didaktických prostředků. Závěr teoretické části je věnován popisu součinnosti školy a muzea. V praktické části se bakalářské práce věnuje vybrané metodě výzkumu a charakteristice města Kladna, ve kterém výzkum probíhá. Dále zde nalézáme výzkumný vzorek paměťových institucí a návrhy zlepšení vybraných edukačních programů, které přispívají k efektivnímu učení. Praktická část je ukončena seznámením se s přesahem zlepšujících návrhů do oblasti výuky na střední škole, a především také s výhodami, které plynou z propojení muzejní a školní výuky. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is elaborated on the topic of museum´s education in science and technical expositions and their effect on pupils' education. The aim of the bachelor thesis is to map the basic offer of memory institutions in Kladno and its surroundings, and then to propose an improvement in some selected programs of these institutions, including recommendation how to use new didactic aids. The bachelor thesis is divided into two parts. The theoretical part of the thesis is focused on the meaning and educational meaning of memory institutions, characteristics of the museum teacher, the correct definition of museum education, museum methods and individual didactic resources. The conclusion of the theoretical part of thesis is devoted to the description of the cooperation between the school and the museum. The practical part of the thesis deals with a selected methods of research and characteristics of the city of Kladno, where the research took place. Furthermore, in this part of the thesis we find a research sample of memory institutions and proposals how to improve selected educational programs that contribute to the effective learning. The practical part of the thesis is finished with getting acquainted with the overlap of improving proposals into the field of teaching in high school and especially with the advantages that flow from the connection of museum and school teaching | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Muzeum | cze |
dc.subject | muzejní pedagog | cze |
dc.subject | muzejní edukace | cze |
dc.subject | výukové metody | cze |
dc.subject | didaktické prostředky | cze |
dc.subject | Museum | eng |
dc.subject | museum teacher | eng |
dc.subject | museum education | eng |
dc.subject | education methods | eng |
dc.subject | didactic resources | eng |
dc.title | Muzejní edukace v přírodověd. a techn. zaměřených expozicích a její vliv na vzdělávání žáků | cze |
dc.title | Museum Education in Natural Sciences and Technological Expositions and it´s Impact on Student´s Education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Svoboda Petr | |
theses.degree.discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
theses.degree.grantor | institut pedagogických a psychologických studií | cze |
theses.degree.programme | Specializace v pedagogice | cze |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Bakalářské práce - 32151 [1271]