Zobrazit minimální záznam

Design of the road bridge in Pirna



dc.contributor.advisorVítek Jan
dc.contributor.authorFrantišek Vítek
dc.date.accessioned2021-02-03T23:51:58Z
dc.date.available2021-02-03T23:51:58Z
dc.date.issued2021-02-03
dc.identifierKOS-1084809454905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/93145
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je navrhnout a posoudit silniční betonový most, který překlene údolí řeky Gottleuba na obchvatu Pirny v Německu. Výškové a směrové řešení je odvozeno od existující projektové dokumentace navrženého mostu. V rámci diplomového semináře byly vypracovány a zhodnoceny tři varianty, ze kterých byla pro vlastní diplomovou práci vybrána varianta železobetonového monolitického dodatečně předpjatého komorového nosníku s proměnnou výškou průřezu. Most bude stavěn metodou letmé betonáže, zatížení konstrukce a vypočítané vnitřní síly zohledňují postup výstavby. Práce se následně soustředila na návrh předpínací výztuže, posouzení mezních stavů a vypracování výkresové dokumentace. Při návrhu mostu bylo postupováno v souladu s českými a evropskými technickými normami. Při návrhu byly na některých místech použity zjednodušené postupy, výsledkem této práce totiž nemá být kompletní dokumentace mostu, nýbrž jde vzhledem k charakteru práce zejména o prověření reálnosti návrhu mostu. Práce obsahuje slovní popis vybrané varianty v technické zprávě, přílohy pak tvoří statický výpočet, výkresová dokumentace a výstupy z diplomového semináře.cze
dc.description.abstractThe master's thesis is focused on the design of a road concrete bridge, which forms a part of the Pirna bypass road overpassing Gottleuba river valley in Germany. The vertical and horizontal alignment is derived from the real project documentation. Three alternative solutions of the bridge were designed and studied respectively during the diploma seminar phase, and a final solution was chosen. Finally, a concrete continuous post-tensioned tapered box girder was designed in more detail. The bridge is built by a balanced cantilever method, which is regarded in the structural analysis. Therefore, the resultant internal forces take into account construction stages. The thesis is aimed mainly at the design of prestressed reinforcement, the ultimate states assessment and the elaboration of the construction drawings documentation. The bridge design has been carried out in accordance with the Czech and European standards. The design is made in a simplified manner, since the main objective was to verify the feasibility of the design rather than providing a detailed project. This is fully in accordance with the scope of the master’s thesis. The principal content of the thesis involves the technical report, which describes the chosen bridge solution. Three annexes accompanying the technical report comprise of the structural analysis report, the construction drawings documentation and the diploma seminar outputs.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectsilniční mostcze
dc.subjectbetonový mostcze
dc.subjectpředpjatý betoncze
dc.subjectletmá betonážcze
dc.subjectSaskocze
dc.subjectroad bridgeeng
dc.subjectconcrete bridgeeng
dc.subjectprestressed concreteeng
dc.subjectbalanced cantilever methodeng
dc.subjectfree cantilever methodeng
dc.subjectSaxonyeng
dc.titleNávrh silničního mostu v Pirněcze
dc.titleDesign of the road bridge in Pirnaeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeSouček Petr
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra betonových a zděných konstrukcícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu








Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam