Návrh silničního mostu v Pirně
Design of the road bridge in Pirna
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
František Vítek
Supervisor
Vítek Jan
Opponent
Souček Petr
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je navrhnout a posoudit silniční betonový most, který překlene údolí řeky Gottleuba na obchvatu Pirny v Německu. Výškové a směrové řešení je odvozeno od existující projektové dokumentace navrženého mostu. V rámci diplomového semináře byly vypracovány a zhodnoceny tři varianty, ze kterých byla pro vlastní diplomovou práci vybrána varianta železobetonového monolitického dodatečně předpjatého komorového nosníku s proměnnou výškou průřezu. Most bude stavěn metodou letmé betonáže, zatížení konstrukce a vypočítané vnitřní síly zohledňují postup výstavby. Práce se následně soustředila na návrh předpínací výztuže, posouzení mezních stavů a vypracování výkresové dokumentace. Při návrhu mostu bylo postupováno v souladu s českými a evropskými technickými normami. Při návrhu byly na některých místech použity zjednodušené postupy, výsledkem této práce totiž nemá být kompletní dokumentace mostu, nýbrž jde vzhledem k charakteru práce zejména o prověření reálnosti návrhu mostu. Práce obsahuje slovní popis vybrané varianty v technické zprávě, přílohy pak tvoří statický výpočet, výkresová dokumentace a výstupy z diplomového semináře. The master's thesis is focused on the design of a road concrete bridge, which forms a part of the Pirna bypass road overpassing Gottleuba river valley in Germany. The vertical and horizontal alignment is derived from the real project documentation. Three alternative solutions of the bridge were designed and studied respectively during the diploma seminar phase, and a final solution was chosen. Finally, a concrete continuous post-tensioned tapered box girder was designed in more detail. The bridge is built by a balanced cantilever method, which is regarded in the structural analysis. Therefore, the resultant internal forces take into account construction stages. The thesis is aimed mainly at the design of prestressed reinforcement, the ultimate states assessment and the elaboration of the construction drawings documentation. The bridge design has been carried out in accordance with the Czech and European standards. The design is made in a simplified manner, since the main objective was to verify the feasibility of the design rather than providing a detailed project. This is fully in accordance with the scope of the master’s thesis. The principal content of the thesis involves the technical report, which describes the chosen bridge solution. Three annexes accompanying the technical report comprise of the structural analysis report, the construction drawings documentation and the diploma seminar outputs.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [446]