Návrh železničního mostu přes Vltavu
Design of the railway bridge over the Vltava River
dc.contributor.advisor | Vítek Jan | |
dc.contributor.author | Jan Fukač | |
dc.date.accessioned | 2021-02-03T23:51:57Z | |
dc.date.available | 2021-02-03T23:51:57Z | |
dc.date.issued | 2021-02-03 | |
dc.identifier | KOS-1084809428205 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/93139 | |
dc.description.abstract | Předmětem této diplomové práce je návrh železničního mostu přes Vltavu u Červené nad Vltavou. V rámci koncepčního návrhu bylo navrženo několik možných variant řešení přestavby stávajícího mostu. S ohledem na dané místo, účel a technologii výstavby byla vybrána nejvhodnější varianta přemostění. Nosná konstrukce mostu je tvořena předpjatou betonovou komorovou mostovkou rámově spojenou se šikmými stojkami. Most je rozdělen na tři pole o rozpětí 84,0 + 107,0 + 84,0 m. Jako způsob výstavby je navržena letmá betonáž mostovky s využitím pilířů stávajícího mostu. V rámci diplomové práce je proveden návrh a posouzení konstrukce na mezní stav použitelnosti a ověření mezního stavu únosnosti. Součástí práce je také návrh a ověření konstrukce během výstavby a vytvoření výkresové dokumentace. | cze |
dc.description.abstract | The topic of this diploma thesis is a design of a railway bridge across the Vltava river near Červená nad Vltavou. Within the conceptual design there are devised several possible options of rebuilding the current bridge. The best option of the bridge was chosen considering the location, purpose and the way of construction. The load bearing structure of the bridge is formed by the prestressed concrete cell girder bridge deck, frame connected to the leaning props. The bridge is divided into three spans of 84,0 + 107,0 + 84,0 m. As a suitable construction method was chosen the free cantilever method using the piers of the current bridge. The structure is designed and assessed according to serviceability limit state (SLS) and according to ultimate limit state (ULS). Design and assessment of the structure during the process of construction and the drawing documentation are also parts of this thesis. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | most | cze |
dc.subject | železniční most | cze |
dc.subject | komorový most | cze |
dc.subject | předpjatý most | cze |
dc.subject | beton | cze |
dc.subject | předpjatý beton | cze |
dc.subject | letmá betonáž | cze |
dc.subject | bridge | eng |
dc.subject | railway bridge | eng |
dc.subject | cell girder bridge | eng |
dc.subject | prestressed bridge | eng |
dc.subject | concrete | eng |
dc.subject | prestressed concrete | eng |
dc.subject | free cantilever method | eng |
dc.title | Návrh železničního mostu přes Vltavu | cze |
dc.title | Design of the railway bridge over the Vltava River | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Göringer Jakub | |
theses.degree.discipline | Konstrukce a dopravní stavby | cze |
theses.degree.grantor | katedra betonových a zděných konstrukcí | cze |
theses.degree.programme | Stavební inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 11133 [460]