Návrh železničního mostu přes Vltavu
Design of the railway bridge over the Vltava River
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jan Fukač
Supervisor
Vítek Jan
Opponent
Göringer Jakub
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této diplomové práce je návrh železničního mostu přes Vltavu u Červené nad Vltavou. V rámci koncepčního návrhu bylo navrženo několik možných variant řešení přestavby stávajícího mostu. S ohledem na dané místo, účel a technologii výstavby byla vybrána nejvhodnější varianta přemostění. Nosná konstrukce mostu je tvořena předpjatou betonovou komorovou mostovkou rámově spojenou se šikmými stojkami. Most je rozdělen na tři pole o rozpětí 84,0 + 107,0 + 84,0 m. Jako způsob výstavby je navržena letmá betonáž mostovky s využitím pilířů stávajícího mostu. V rámci diplomové práce je proveden návrh a posouzení konstrukce na mezní stav použitelnosti a ověření mezního stavu únosnosti. Součástí práce je také návrh a ověření konstrukce během výstavby a vytvoření výkresové dokumentace. The topic of this diploma thesis is a design of a railway bridge across the Vltava river near Červená nad Vltavou. Within the conceptual design there are devised several possible options of rebuilding the current bridge. The best option of the bridge was chosen considering the location, purpose and the way of construction. The load bearing structure of the bridge is formed by the prestressed concrete cell girder bridge deck, frame connected to the leaning props. The bridge is divided into three spans of 84,0 + 107,0 + 84,0 m. As a suitable construction method was chosen the free cantilever method using the piers of the current bridge. The structure is designed and assessed according to serviceability limit state (SLS) and according to ultimate limit state (ULS). Design and assessment of the structure during the process of construction and the drawing documentation are also parts of this thesis.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [460]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Author: Drozda Jiří; Supervisor: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Author: Posch Marek; Supervisor: Řeřicha Petr; Opponent: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Author: Toesca Massimo; Supervisor: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)