Návrh železničního mostu přes Vltavu
Design of the railway bridge over the Vltava River
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Fukač
Vedoucí práce
Vítek Jan
Oponent práce
Göringer Jakub
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této diplomové práce je návrh železničního mostu přes Vltavu u Červené nad Vltavou. V rámci koncepčního návrhu bylo navrženo několik možných variant řešení přestavby stávajícího mostu. S ohledem na dané místo, účel a technologii výstavby byla vybrána nejvhodnější varianta přemostění. Nosná konstrukce mostu je tvořena předpjatou betonovou komorovou mostovkou rámově spojenou se šikmými stojkami. Most je rozdělen na tři pole o rozpětí 84,0 + 107,0 + 84,0 m. Jako způsob výstavby je navržena letmá betonáž mostovky s využitím pilířů stávajícího mostu. V rámci diplomové práce je proveden návrh a posouzení konstrukce na mezní stav použitelnosti a ověření mezního stavu únosnosti. Součástí práce je také návrh a ověření konstrukce během výstavby a vytvoření výkresové dokumentace. The topic of this diploma thesis is a design of a railway bridge across the Vltava river near Červená nad Vltavou. Within the conceptual design there are devised several possible options of rebuilding the current bridge. The best option of the bridge was chosen considering the location, purpose and the way of construction. The load bearing structure of the bridge is formed by the prestressed concrete cell girder bridge deck, frame connected to the leaning props. The bridge is divided into three spans of 84,0 + 107,0 + 84,0 m. As a suitable construction method was chosen the free cantilever method using the piers of the current bridge. The structure is designed and assessed according to serviceability limit state (SLS) and according to ultimate limit state (ULS). Design and assessment of the structure during the process of construction and the drawing documentation are also parts of this thesis.
Kolekce
- Diplomové práce - 11133 [460]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Autor: Drozda Jiří; Vedoucí práce: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Autor: Posch Marek; Vedoucí práce: Řeřicha Petr; Oponent práce: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Autor: Toesca Massimo; Vedoucí práce: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)