ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
  • Diplomové práce - 17111
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
  • Diplomové práce - 17111
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza dostupnosti lokálních železničních tratí na území okresu Nový Jičín pro mobilní techniku užívanou základními složkami IZS s vazbou na řešení mimořádných událostí.

Analysis of availability of local railway lines in the region of NovýJičín for mobile technology used by the basic components of IZS with connection to solution of emergency events.

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Josef Dorčák
Supervisor
Mildorf René
Opponent
Šafr Gustav
Field of study
Civilní nouzové plánování
Study program
Ochrana obyvatelstva
Institutions assigning rank
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstva
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Abstrakt Diplomová práce je věnována analýze dostupnosti lokálních železničních tratí okresu Nový Jičín pro mobilní techniku užívanou základními složkami Integrovaného záchranného systému. Teoretická část obsahuje historii železniční dopravy, základní pojmy vztahující se k železniční dopravě, kategorie železničních drah a jejich značení. Dále se zabývá popisem lokálních železničních tratí okresu Nový Jičín a samotného okresu z pohledu rozmístění základních složek Integrovaného záchranného systému. V praktické části diplomové práce je provedeno zmapování všech lokálních železničních tratí okresu a určení jejich dostupných, podmíněně dostupných, nedostupných úseků a přístupů k nim. Na základě dosažených výsledků jsou vytvořeny karty železnice určené pro záchranné složky, které je budou využívat pro zefektivnění příjezdu na místo mimořádné událost na trati. Druhou částí praktické části práce je analýza zájmových tratí pomocí metody mapování nebezpečí, která byla pro potřeby práce upravena. Výstupy z mapování železničních tratí a mapování nebezpečí jsou následně porovnány. Porovnáním výstupů z obou metod jsou stanovena nejvíce nebezpečná místa tratí, pro která jsou navržena opatření pro případ vzniku mimořádné události.
 
Abstract This master's thesis addresses the analysis of accessibility of local railway lines of Nový Jičín district for mobile equipment used by emergency services of the Integrated Rescue System. The theoretical part covers the history of rail transport, basic terms related to rail transport, categories of railways and their markings. It also deals with the description of local railway lines of the Nový Jičín district and the district itself from the deployment of the emergency services of the Integrated Rescue System point of view. The practical part of the thesis covers mapping of all local railway lines of the district and the determination of their accessible, conditionally accessible, inaccessible sections and approaches to these sections. Based on the results achieved, Emergency Response Intervention Cards are created for rescue services, which will use these for more effective arrival to the emergency site on the railway line. The second part of this practical thesis contains the analysis of interest routes using the method of danger mapping, which was adjusted for the needs of this work. The outcomes from the railway track mapping and risk mapping are then compared. By comparing the outputs from both these methods, the most dangerous locations of the railway lines are determined, for which measures are proposed in case of an emergency.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/91350
View/Open
PLNY_TEXT (3.265Mb)
POSUDEK (218.2Kb)
POSUDEK (218.4Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 17111 [208]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV