Projektová výuka při praktickém výcviku na technických odborných školách
Project teaching during practical training at technical vocational schools
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Petr Jůzek
Vedoucí práce
Vaněček David
Oponent práce
Dobrovská Dana
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá projektovým vyučováním při odborném výcviku na středních odborných školách. V první části je provedena literární rešerše ze zdrojů z odborné literatury a základních pedagogických dokumentů. V praktické části je pak navržen vzorový projekt pro žáky oboru Malíř a lakýrník (39-41-H/01). Návrh obsahuje návrh samotné činnosti a také rozpracování z hlediska didaktického. Na podporu práce učitele odborného výcviku i žáků jsem navrhl pracovní list k tomuto projektu. Jeho účelem je zefektivnění procesu učení v průběhu projektu a je pomůckou pro hodnocení projektu jak ze strany žáků, tak i učitele. Pracovní list slouží k získání správných pracovních návyků a slouží také jako pracovní deník pro následné hodnocení práce. Role učitele spočívá ve výběru a stanovení cílů založených na situacích ze skutečného života, hodnocení a pozorování použitých metod a dovedností a didaktickém vedení ve všech stupních projektu. Hlavním problémem projektového vyučování je nedostatek času na jedné straně a velký objem učiva podle základních pedagogických dokumentů na straně druhé. Projektové vyučování je považováno za metodu značně časově náročnou. To je důvodem jejího malého zastoupení při praktickém výcviku. Návrh projektu a pracovní list jsem dále předložil k posouzení učitelům odborného výcviku z praxe formou krátkého dotazníku. Jak návrh projektu, tak i pracovní list byly hodnoceny převážně pozitivně s menšími výhradami. Projektové vyučování v odborném výcviku na středních odborných technických školách je účinnou cestou k dosažení odborných schopností a dovedností v budoucích profesích studentů. This work deal with project-based teaching at technical secondary schools. The research, in the first part, is made both in professional resources and basic pedagogic documents. In the practical part, there was designed a project work for students at vocational technical schools in profession Painter and Lacquerer (39-41-H/01). The project consists not only of the activity but also a detailed didactic point of view. In support of both the teachers and students work, I have designed a worksheet layout for this project work to make the teaching and learning process during the project work more effective. It is a tool for project work evaluation from both the student´s and teacher´s sides. The project work layout helps to achieve right working habits and is a work diary for following assessment too. The teacher´s role consists of the choosing and creating goals based on real life situations, evaluating and monitoring used methods and skills and mentoring didactically in all project phases. The main problem of project work is a lack of the time on one side and the big amount of professional schoolwork based on the curriculum on the other side. Project work is considered as a time consuming method. This is the reason for a little use in practical professional training. The project work design was evaluated by teachers of practical training in a form of a short task sheet. Both the project design and the work sheet layout were judged mostly positively with small reservations. Project based teaching in professional training at technical schools is an effective way to achieve the professional ability and skills in students´ future professions.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1261]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Integrované řízení projektu pomocí softwaru 4Projects
Autor: Všetečková Lucie; Vedoucí práce: Matějka Petr; Oponent práce: Hromada Eduard
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-12-18)Diplomová práce se zabývá nástroji pro řízení stavebních projektů. Cílem je zhodnocení softwarové podpory, původně britského systému pro podporu spolupráce 4Projects, dále posouzení možného přínosu implementace, analýza ... -
Projektové řízení pomocí GitHub Projects
Autor: Adam Warzel; Vedoucí práce: Gattermayer Josef; Oponent práce: Suchánek Marek
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)Tato práce se zabývá analýzou a testováním nového nástroje na řízení projektů GitHub Projects. Práce popisuje podrobně možnosti nástroje, porovnává jeho funkce s jinými nástroji a popisuje jeho praktické použití při řízení ... -
Voronoiova dláždění a Cut-and-Project množiny
Autor: Šubert Eduard; Vedoucí práce: Ambrož Petr; Oponent práce: Masáková Zuzana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-09-10)