Jízda vozidla s hydrodynamickým měničem
Torque converter vehicle drive
dc.contributor.advisor | Kaněra Jaroslav | |
dc.contributor.author | Tomáš Pánek | |
dc.date.accessioned | 2020-08-23T22:51:31Z | |
dc.date.available | 2020-08-23T22:51:31Z | |
dc.date.issued | 2020-08-23 | |
dc.identifier | KOS-878589695705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/89770 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá historií a funkcí hydrodynamického měniče a jeho vlivem na trakční charakteristiku vozidla. Popsány jsou jednotlivé prvky hydrodynamického měniče, rozdíly oproti hydrodynamické spojce a možnost násobení vstupního točivého momentu pomocí reaktoru. Pro sestrojení trakční charakteristiky byla využita data z měření na válcové zkušebně. Měřen byl autobus Iveco Crossway. Pohonné ústrojí tohoto vozu se skládá z přeplňovaného vznětového motoru Cursor 9 spojeného se šestistupňovou samočinnou převodovkou ZF 6AP 1700B (Ecolife). Následně je diskutován vliv přemosťovací spojky na průběh tažné síly. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor’s thesis looks into history and functionality of hydrodynamic torque converter and its influence on vehicle’s tractive effort characteristics. Parts of a torque converter are described, such as the difference between torque converter and fluid coupling and torque multiplication capability with the use of a reactor wheel. To design a tractive effort characteristics, data measured on a chassis dynamometer were used. Measurement was performed on Iveco Crossway bus. This vehicle’s powertrain consists of Cursor 9 turbocharged diesel engine paired to a six speed automatic transmission ZF 6AP 1700B (Ecolife). Lock-up clutch influence on tractive force curve is then discussed. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Hydrodynamický měnič | cze |
dc.subject | momentová násobnost | cze |
dc.subject | bezrozměrná charakteristika měniče | cze |
dc.subject | tažná síla | cze |
dc.subject | trakční charakteristika | cze |
dc.subject | přemosťovací spojka | cze |
dc.subject | Hydrodynamic converter | eng |
dc.subject | torque multiplicity | eng |
dc.subject | dimensionless converter characteristic | eng |
dc.subject | traction force | eng |
dc.subject | traction characteristic | eng |
dc.subject | Lock-up system | eng |
dc.title | Jízda vozidla s hydrodynamickým měničem | cze |
dc.title | Torque converter vehicle drive | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Miláček Ondřej | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [297]