Zobrazit minimální záznam

Torque converter vehicle drive



dc.contributor.advisorKaněra Jaroslav
dc.contributor.authorTomáš Pánek
dc.date.accessioned2020-08-23T22:51:31Z
dc.date.available2020-08-23T22:51:31Z
dc.date.issued2020-08-23
dc.identifierKOS-878589695705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/89770
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá historií a funkcí hydrodynamického měniče a jeho vlivem na trakční charakteristiku vozidla. Popsány jsou jednotlivé prvky hydrodynamického měniče, rozdíly oproti hydrodynamické spojce a možnost násobení vstupního točivého momentu pomocí reaktoru. Pro sestrojení trakční charakteristiky byla využita data z měření na válcové zkušebně. Měřen byl autobus Iveco Crossway. Pohonné ústrojí tohoto vozu se skládá z přeplňovaného vznětového motoru Cursor 9 spojeného se šestistupňovou samočinnou převodovkou ZF 6AP 1700B (Ecolife). Následně je diskutován vliv přemosťovací spojky na průběh tažné síly.cze
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis looks into history and functionality of hydrodynamic torque converter and its influence on vehicle’s tractive effort characteristics. Parts of a torque converter are described, such as the difference between torque converter and fluid coupling and torque multiplication capability with the use of a reactor wheel. To design a tractive effort characteristics, data measured on a chassis dynamometer were used. Measurement was performed on Iveco Crossway bus. This vehicle’s powertrain consists of Cursor 9 turbocharged diesel engine paired to a six speed automatic transmission ZF 6AP 1700B (Ecolife). Lock-up clutch influence on tractive force curve is then discussed.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectHydrodynamický měničcze
dc.subjectmomentová násobnostcze
dc.subjectbezrozměrná charakteristika měničecze
dc.subjecttažná sílacze
dc.subjecttrakční charakteristikacze
dc.subjectpřemosťovací spojkacze
dc.subjectHydrodynamic convertereng
dc.subjecttorque multiplicityeng
dc.subjectdimensionless converter characteristiceng
dc.subjecttraction forceeng
dc.subjecttraction characteristiceng
dc.subjectLock-up systemeng
dc.titleJízda vozidla s hydrodynamickým měničemcze
dc.titleTorque converter vehicle driveeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeMiláček Ondřej
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam