Zobrazit minimální záznam

Strategic Purchasing Management in ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s.



dc.contributor.advisorVašek Jan
dc.contributor.authorMiroslav Leština
dc.date.accessioned2020-08-21T22:51:52Z
dc.date.available2020-08-21T22:51:52Z
dc.date.issued2020-08-21
dc.identifierKOS-878879667705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/89648
dc.description.abstractV mé diplomové práci se zabývám návrhem nákupní strategie Category management ve společnosti ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s. a jejich dceřiných společností. Předpokladem této práce je navržení nákupní strategie, která ve výsledku umožní uvolnění kapacity osoby majitele/ředitele a tím dojde k upevnění postavení sledované společnosti. Zmíněnou problematiku opírám o významné autory v tomto odvětví, a to Peter Kraljice a Jonathana O’Briena. Na základě jejich nástrojů, identifikuji přidané hodnoty procesů, rozděluji dodavatele do kategorií a určuji možné výhody. V rámci primárního dělení jsem kategorie rozdělil na přímé a nepřímé, podle toho, jak se podílejí na finálních produktech sledované společnosti. Následně jsem dělil kategorie podle povahy nakupovaných položek, vzniklo tak 24 hlavních kategorií, nicméně pro účely této práce jsem dále definoval 65 dílčích kategorií. Na každou tuto kategorii byly aplikovány zmíněné nástroje podle Kraljice a O’Briena. Výsledkem aplikace těchto nástrojů byl seznam generických strategií pro každou jednotlivou kategorii a podkategorii s nejdetailnější strategií věnovanou klíčové kategorii obalů produktů.cze
dc.description.abstractIn my diploma thesis I deal with the design of purchasing strategy Category management in the company ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s. and their subsidiaries. The goal of this work is to design a purchasing strategy, which should result in the release of the capacity of the owner/director and thus strengthen the position of the monitored company. I base the mentioned issue on important authors in this field, namely Peter Kraljic and Jonathan O’Brien. Based on their tools I identify the added value of processes, divide suppliers into categories and determine possible benefits. Within the primary division, I divided the categories into direct and indirect, according to how they participate in the final products of the monitored company. Subsequently, I divided the categories according to the nature of the purchased items, thus creating 24 main categories, however, for the purpose of this work, I further defined 65 subcategories. The Kraljic and O’Brien tools mentioned before were applied to each of these categories. The result of the application of these tools was a list of generic strategies for each individual category and subcategory with the most detailed strategy dedicated to the key product – packaging.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectStrategické řízení nákupucze
dc.subjectNákupní strategiecze
dc.subjectCategory managementcze
dc.subjectStrategie sourcingucze
dc.subjectKategoriecze
dc.subjectKraljiccze
dc.subjectO’Briencze
dc.subjectNávrh strategiecze
dc.subjectStrategic purchasing managementeng
dc.subjectPurchasing strategyeng
dc.subjectCategory managementeng
dc.subjectSourcing strategyeng
dc.subjectCategoryeng
dc.subjectKraljiceng
dc.subjectO’Brieneng
dc.subjectStrategy designeng
dc.titleStrategické řízení nákupu ve společnosti ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s.cze
dc.titleStrategic Purchasing Management in ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeZrník Josef
theses.degree.disciplineProjektové řízení inovací v podnikucze
theses.degree.grantoroddělení manažerských studiícze
theses.degree.programmeŘízení rozvojových projektůcze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam