Strategické řízení nákupu ve společnosti ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s.
Strategic Purchasing Management in ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s.
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Miroslav Leština
Vedoucí práce
Vašek Jan
Oponent práce
Zrník Josef
Studijní obor
Projektové řízení inovací v podnikuStudijní program
Řízení rozvojových projektůInstituce přidělující hodnost
oddělení manažerských studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V mé diplomové práci se zabývám návrhem nákupní strategie Category management ve společnosti ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s. a jejich dceřiných společností. Předpokladem této práce je navržení nákupní strategie, která ve výsledku umožní uvolnění kapacity osoby majitele/ředitele a tím dojde k upevnění postavení sledované společnosti. Zmíněnou problematiku opírám o významné autory v tomto odvětví, a to Peter Kraljice a Jonathana O’Briena. Na základě jejich nástrojů, identifikuji přidané hodnoty procesů, rozděluji dodavatele do kategorií a určuji možné výhody. V rámci primárního dělení jsem kategorie rozdělil na přímé a nepřímé, podle toho, jak se podílejí na finálních produktech sledované společnosti. Následně jsem dělil kategorie podle povahy nakupovaných položek, vzniklo tak 24 hlavních kategorií, nicméně pro účely této práce jsem dále definoval 65 dílčích kategorií. Na každou tuto kategorii byly aplikovány zmíněné nástroje podle Kraljice a O’Briena. Výsledkem aplikace těchto nástrojů byl seznam generických strategií pro každou jednotlivou kategorii a podkategorii s nejdetailnější strategií věnovanou klíčové kategorii obalů produktů. In my diploma thesis I deal with the design of purchasing strategy Category management in the company ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s. and their subsidiaries. The goal of this work is to design a purchasing strategy, which should result in the release of the capacity of the owner/director and thus strengthen the position of the monitored company. I base the mentioned issue on important authors in this field, namely Peter Kraljic and Jonathan O’Brien. Based on their tools I identify the added value of processes, divide suppliers into categories and determine possible benefits. Within the primary division, I divided the categories into direct and indirect, according to how they participate in the final products of the monitored company. Subsequently, I divided the categories according to the nature of the purchased items, thus creating 24 main categories, however, for the purpose of this work, I further defined 65 subcategories. The Kraljic and O’Brien tools mentioned before were applied to each of these categories. The result of the application of these tools was a list of generic strategies for each individual category and subcategory with the most detailed strategy dedicated to the key product – packaging.
Kolekce
- Diplomové práce - 32116 [842]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
IT strategie a její vazba na fungování organizace
Autor: Bobek Radim; Vedoucí práce: Náplava Pavel; Oponent práce: Farný Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-26)Bakalářská práce se zabývá problematikou IT strategie a obecně strategického řízení. V první části definuje základní pojmy strategie a strategického řízení. Tyto pojmy jsou poté vysvětleny na praktické ukázce fiktivní firmy ... -
Návrh inovace vybraného segmentu trhu
Autor: Górecki Aleš; Vedoucí práce: Náplava Pavel; Oponent práce: Dobiáš Martin
Bakalářská práce se zabývá inovacemi v odvětví vína. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů a představení analytických nástrojů, vhodných pro formulování inovativní ... -
Využití procesního přístupu při řízení firmy PPI - protipožární dveře s.r.o.
Autor: Jakub Zörkler; Vedoucí práce: Zralý Martin; Oponent práce: Čekalová Jaroslava
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-07)Cílem práce je analýza a následný návrh zlepšení procesního řízení společnosti PPI - protipožární dveře s.r.o., s ohledem na definovanou strategii podniku. Společnost se zabývá výrobou ocelových dveří a pohybuje se především ...