Hodnocení emisního chování vozidel v provozu
Analysis of emission behaviour for vehicles in operation
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
David Štěpán
Vedoucí práce
Klír Vojtěch
Oponent práce
Beránek Vít
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se věnuje hodnocení emisního chování vozidel v provozu. Dílčím cílem bylo poskytnout přehled legislativy platné na území EU a uvést rozdíly v hodnocení emisního chování provozovaných vozidel mezi jednotlivými státy. Bylo provedeno zhodnocení stávající situace s náhledem možného budoucího vývoje legislativy. Následně byl u vybraných vozidel proveden experimentální průzkum jejich emisního chování několika metodami při různých režimech běhu motoru. Na základě tohoto průzkumu byl zhodnocen stávající postup posuzování emisního chování provozovaných vozidel a byly navrženy možné změny metodiky v následujícím období. This master’s thesis examines emission behaviour of vehicles in operation. Initial task was to provide an overview of legislation valid in the European Union and describe the different approaches to this matter existing among EU countries. Present situation was evaluated while giving insight of upcoming evolution of legislation. Subsequently an experimental research was performed on representative vehicle fleet. Several methods were applied in order to evaluate the vehicles emission behaviour in various modes of operation. According to the findings, the current approach to emission assessment was appraised and possible changes for the upcoming period were suggested.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [452]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Popis emisního chování vozidel v reálném provozu
Autor: Jan Brich; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Beránek Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-05)Tato diplomová práce se věnuje popisu emisního chování vozidel v reálném provozu. Zaměřuje se na kategorii vozidel M1 poháněných spalovacím zážehovým motorem. První část práce pojednává o vývoji emisních norem a tvorbě ... -
Nekonvenční způsob hodnocení emisního chování vozidel v reálném provozu
Autor: Filip Hudaček; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Císař Vojtěch
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-03)Táto diplomová práca je zameraná na nekonvenčný spôsob hodnotenia emisného chovania vozidiel v reálnej prevádzke. V úvode práce je predstavená problematika zloženia emisií výfukových plynov pri meraní emisií osobných a ... -
Porovnání hybridních a elektrických pohonů vozidel
Autor: Pannu Parminder Singh; Vedoucí práce: Mindl Pavel; Oponent práce: Sadil Jindřich
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-31)Účelem této studie je identifikovat "srovnání hybridního a elektrického vozidla". V této práci se bude diskutovat o typech hnacích konstrukcí, také o třech hybridech a o jejich výhodách a nevýhodách. Dále se zde bude hovořit ...