Optimalizace horní rejdy plavební komory Modřany na fyzikálním modelu
Optimization of the Modřany lock with the use of the physical scale model
dc.contributor.advisor | Fošumpaur Pavel | |
dc.contributor.author | Jan Hřebřina | |
dc.date.accessioned | 2020-06-25T22:52:06Z | |
dc.date.available | 2020-06-25T22:52:06Z | |
dc.date.issued | 2020-06-25 | |
dc.identifier | KOS-780408459405 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/88723 | |
dc.description.abstract | V současné době je snaha navýšit maximální plavební průtok v úseku Vltavy přes vodní dílo Modřany, kde je plavba zastavována již při průtoku 450 m3.s-1. Důvodem jsou vysoké příčné složky vektoru rychlosti v blízkosti zhlaví dělící zdi a zhlaví průtočných svodidel horní rejdy plavební komory Modřany. V roce 2018 byla na 2D matematickém modelu ověřena řada možných úprav dělící zdi horní rejdy a na základě výsledných doporučení byl realizován ve Výzkumném ústavu vodohospodářském v.v.i. fyzikální model zabývající se optimalizací stavebních úprav pro zajištění bezpečných plavebních podmínek až do průtoku 600 m3.s-1. Práce popisuje problematiku plavebních podmínek v rejdách plavebních komor a metodiku výzkumných prací na hydraulickém modelu včetně technického popisu optimalizovaného řešení dělící zdi horní rejdy plavební komory Modřany. | cze |
dc.description.abstract | The effort to elevate maximum navigation flow in section of river Vltava through hydraulic structure Modřany is currently increasing. Navigation is being canceled as soon as the flow reaches 450 m3.s-1. The reason to stop the navigation is high transverse component of velocity around the end of upstream dividing wall and flow barriers. In 2018 there was made 2D mathematical model of dividing wall, which offered many possible modifications. Based on the results of the mathematical model there was made physical scale model dealing with these modifications to ensure safe navigation conditions up to 600 m3.s-1 by T. G. Masaryk Water Research Institute. This bachelor thesis deals with the problems of navigation conditions in locks and describes the process of research work during the hydrological modelling including final results of dividing wall modification. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Vodní dílo Modřany | cze |
dc.subject | bezpečné plavební podmínky v rejdách plavebních komor | cze |
dc.subject | fyzikální model | cze |
dc.subject | Hydraulic structure Modřany | eng |
dc.subject | safe navigation conditions in locks | eng |
dc.subject | physical scale model | eng |
dc.title | Optimalizace horní rejdy plavební komory Modřany na fyzikálním modelu | cze |
dc.title | Optimization of the Modřany lock with the use of the physical scale model | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Balvín Pavel | |
theses.degree.discipline | Vodní hospodářství a vodní stavby | cze |
theses.degree.grantor | katedra hydrotechniky | cze |
theses.degree.programme | Stavební inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 11142 [107]