ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra hydrotechniky
  • Bakalářské práce - 11142
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra hydrotechniky
  • Bakalářské práce - 11142
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace horní rejdy plavební komory Modřany na fyzikálním modelu

Optimization of the Modřany lock with the use of the physical scale model

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Jan Hřebřina
Vedoucí práce
Fošumpaur Pavel
Oponent práce
Balvín Pavel
Studijní obor
Vodní hospodářství a vodní stavby
Studijní program
Stavební inženýrství
Instituce přidělující hodnost
katedra hydrotechniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
V současné době je snaha navýšit maximální plavební průtok v úseku Vltavy přes vodní dílo Modřany, kde je plavba zastavována již při průtoku 450 m3.s-1. Důvodem jsou vysoké příčné složky vektoru rychlosti v blízkosti zhlaví dělící zdi a zhlaví průtočných svodidel horní rejdy plavební komory Modřany. V roce 2018 byla na 2D matematickém modelu ověřena řada možných úprav dělící zdi horní rejdy a na základě výsledných doporučení byl realizován ve Výzkumném ústavu vodohospodářském v.v.i. fyzikální model zabývající se optimalizací stavebních úprav pro zajištění bezpečných plavebních podmínek až do průtoku 600 m3.s-1. Práce popisuje problematiku plavebních podmínek v rejdách plavebních komor a metodiku výzkumných prací na hydraulickém modelu včetně technického popisu optimalizovaného řešení dělící zdi horní rejdy plavební komory Modřany.
 
The effort to elevate maximum navigation flow in section of river Vltava through hydraulic structure Modřany is currently increasing. Navigation is being canceled as soon as the flow reaches 450 m3.s-1. The reason to stop the navigation is high transverse component of velocity around the end of upstream dividing wall and flow barriers. In 2018 there was made 2D mathematical model of dividing wall, which offered many possible modifications. Based on the results of the mathematical model there was made physical scale model dealing with these modifications to ensure safe navigation conditions up to 600 m3.s-1 by T. G. Masaryk Water Research Institute. This bachelor thesis deals with the problems of navigation conditions in locks and describes the process of research work during the hydrological modelling including final results of dividing wall modification.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/88723
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (4.371Mb)
PRILOHA (144.7Kb)
POSUDEK (205.3Kb)
POSUDEK (752.1Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 11142 [108]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV