Zobrazit minimální záznam

Heuristic Evaluation Functions for Imperfect-Information Chess



dc.contributor.advisorSeitz Dominik Andreas
dc.contributor.authorMatěj Šesták
dc.date.accessioned2020-06-10T13:58:03Z
dc.date.available2020-06-10T13:58:03Z
dc.date.issued2020-06-10
dc.identifierKOS-881196255505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/87779
dc.description.abstractVyužití evalučních funkcí v řešení her s úplnou informací vedlo k dosažení nadlidských výkonů v několika hrách, jako šachy nebo Go. V oblasti velkých her s neúplnou informací, výzkum mířil především na poker, který má dobré vlastnosti, a nové metody nebyly využity a testovány na jiných hrách. V této práci předvedeme použití evaluačních funkcí v šachách s neúplnou informací. Navrhli jsme abstrakční model pro dvě varianty těchto šachů, Kriegspiel a Darkchess, a empericky předvedli jeho využití dosažením přibližné Nashovy rovnováhy minimalizováním upraveným CFR-D algoritmem. Otestovali jsme použití kovolučních neuronových sítí, které snižují potřebu herně specifického modelu. Nakonec jsme učinili krok k hraní v reálném čase použitím několika neuronových sítí v různých herních úrovních.cze
dc.description.abstractUsing value function in depth-limited solving of perfect information games produced super-human play in several domains, like chess or Go. In the domain of large imperfect information games, research mainly focused on the game of poker, which possesses nice properties, and new methods were not used and tested on other domains. In this thesis, we present the use of value functions in imperfect information chess. We design an abstraction model for imperfect information chess variants, Kriegspiel and Darkchess, and empirically show its usability by computing approximate Nash equilibrium by a modified CFR-D algorithm. We test the use of a convolutional neural network to reduce the necessity of a domain-specific model. Finally, we take a step towards a real-time playing by using multiple neural networks at different depths as value functions.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectteorie hercze
dc.subjecthry s neúplnou informacícze
dc.subjectšachycze
dc.subjectkriegspielcze
dc.subjectdarkchesscze
dc.subjectevaluační funkcecze
dc.subjectCFRcze
dc.subjectřešení s omezenou hloubkoucze
dc.subjectgame theoryeng
dc.subjectimperfect information gameseng
dc.subjectchesseng
dc.subjectkriegspieleng
dc.subjectdarkchesseng
dc.subjectvalue functioneng
dc.subjectCFReng
dc.subjectdepth-limited solvingeng
dc.titleHeuristické evaluační funkce pro šachy s neúplnou informacícze
dc.titleHeuristic Evaluation Functions for Imperfect-Information Chesseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeKléma Jiří
theses.degree.disciplineInformatika a počítačové vědycze
theses.degree.grantorkatedra kybernetikycze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam