ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Heuristické evaluační funkce pro šachy s neúplnou informací

Heuristic Evaluation Functions for Imperfect-Information Chess

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Matěj Šesták
Vedoucí práce
Seitz Dominik Andreas
Oponent práce
Kléma Jiří
Studijní obor
Informatika a počítačové vědy
Studijní program
Otevřená informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra kybernetiky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Využití evalučních funkcí v řešení her s úplnou informací vedlo k dosažení nadlidských výkonů v několika hrách, jako šachy nebo Go. V oblasti velkých her s neúplnou informací, výzkum mířil především na poker, který má dobré vlastnosti, a nové metody nebyly využity a testovány na jiných hrách. V této práci předvedeme použití evaluačních funkcí v šachách s neúplnou informací. Navrhli jsme abstrakční model pro dvě varianty těchto šachů, Kriegspiel a Darkchess, a empericky předvedli jeho využití dosažením přibližné Nashovy rovnováhy minimalizováním upraveným CFR-D algoritmem. Otestovali jsme použití kovolučních neuronových sítí, které snižují potřebu herně specifického modelu. Nakonec jsme učinili krok k hraní v reálném čase použitím několika neuronových sítí v různých herních úrovních.
 
Using value function in depth-limited solving of perfect information games produced super-human play in several domains, like chess or Go. In the domain of large imperfect information games, research mainly focused on the game of poker, which possesses nice properties, and new methods were not used and tested on other domains. In this thesis, we present the use of value functions in imperfect information chess. We design an abstraction model for imperfect information chess variants, Kriegspiel and Darkchess, and empirically show its usability by computing approximate Nash equilibrium by a modified CFR-D algorithm. We test the use of a convolutional neural network to reduce the necessity of a domain-specific model. Finally, we take a step towards a real-time playing by using multiple neural networks at different depths as value functions.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/87779
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (1.116Mb)
PRILOHA (2.824Mb)
POSUDEK (841.8Kb)
POSUDEK (366.8Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 13133 [851]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV