Zobrazit minimální záznam

Visualization and prediction of Prague public transport



dc.contributor.advisorSušický Marek
dc.contributor.authorJan Spolek
dc.date.accessioned2020-02-06T23:51:55Z
dc.date.available2020-02-06T23:51:55Z
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifierKOS-862365982005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/86598
dc.description.abstractTato práce se zabývá jak problematikou vizualizace dat veřejné příměstské dopravy v téměř reálném čase pomocí mapových podkladů, tak predikcí zpoždění příjezdu vozidel s využitím informací o dalších vozidlech se kterými sdílí trasu. V první kapitole je provedena analýza dat poskytovaných v rámci otevřených dat Golemio, snaha vytyčit skupinu potencionálních uživatelů a využití datové sady pro predikci zpoždění spojů. Dále následuje využití této analýzy pro návrh architektury řešení a celé webové aplikace, dále pak návrh metodiky pro vyhodnocení predikce a popis dat, která budou použita. Nakonec realizační část obsahuje celý popis reálného nasazení a provozu, propojení jednotlivých komponent a průchod celou aplikací, dále pak měření a vyhodnocení prediktivních metod, kde se ukázala metoda nejbližších sousedů, jako nejlepší regresor, pro tuto práci s průměrnou absolutní chybou 19.23 sekund.cze
dc.description.abstractThis thesis is aiming to tackle the problems of vizualization of public suburban transport in near-real time using maps. Also with delay prediction of arrival using the informations about other vehicles in the system. In the first chapter the analysis is made about the data supplied by Golemio in the open data movement. Next is the attempt to pinpoint the users who would like to use this application and using the dataset for prediction. In next chapter the analysis is used to propose the architecture of the system and the web application. Followed by propose of the methodology to evaluate prediction and describe the data we use for the prediction. In the implementation part we describe the system as whole, describe the deployment and the operation, connection of separate components and walkthrough of the application. Followed by measuring predictive methods and evaluation, which showed the best method is the nearest neighbours regressor, with mean absolute error of 19.23 seconds.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectveřejná dopravacze
dc.subjectotevřená datacze
dc.subjectpredikcecze
dc.subjectGTFScze
dc.subjectvizualizacecze
dc.subjectzpožděnícze
dc.subjectGolemiocze
dc.subjectpublic transporteng
dc.subjectopen dataeng
dc.subjectpredictioneng
dc.subjectGTFSeng
dc.subjectvizualizationeng
dc.subjectdelayeng
dc.subjectGolemioeng
dc.titleVizualizace a predikce pražské příměstské dopravycze
dc.titleVisualization and prediction of Prague public transporteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeDedecius Kamil
theses.degree.disciplineZnalostní inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra aplikované matematikycze
theses.degree.programmeInformatikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam