Vizualizace a predikce pražské příměstské dopravy
Visualization and prediction of Prague public transport
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jan Spolek
Supervisor
Sušický Marek
Opponent
Dedecius Kamil
Field of study
Znalostní inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra aplikované matematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá jak problematikou vizualizace dat veřejné příměstské dopravy v téměř reálném čase pomocí mapových podkladů, tak predikcí zpoždění příjezdu vozidel s využitím informací o dalších vozidlech se kterými sdílí trasu. V první kapitole je provedena analýza dat poskytovaných v rámci otevřených dat Golemio, snaha vytyčit skupinu potencionálních uživatelů a využití datové sady pro predikci zpoždění spojů. Dále následuje využití této analýzy pro návrh architektury řešení a celé webové aplikace, dále pak návrh metodiky pro vyhodnocení predikce a popis dat, která budou použita. Nakonec realizační část obsahuje celý popis reálného nasazení a provozu, propojení jednotlivých komponent a průchod celou aplikací, dále pak měření a vyhodnocení prediktivních metod, kde se ukázala metoda nejbližších sousedů, jako nejlepší regresor, pro tuto práci s průměrnou absolutní chybou 19.23 sekund. This thesis is aiming to tackle the problems of vizualization of public suburban transport in near-real time using maps. Also with delay prediction of arrival using the informations about other vehicles in the system. In the first chapter the analysis is made about the data supplied by Golemio in the open data movement. Next is the attempt to pinpoint the users who would like to use this application and using the dataset for prediction. In next chapter the analysis is used to propose the architecture of the system and the web application. Followed by propose of the methodology to evaluate prediction and describe the data we use for the prediction. In the implementation part we describe the system as whole, describe the deployment and the operation, connection of separate components and walkthrough of the application. Followed by measuring predictive methods and evaluation, which showed the best method is the nearest neighbours regressor, with mean absolute error of 19.23 seconds.
Collections
- Diplomové práce - 18105 [195]