Inovativní kritické myšlení pro (nejen) manažerské rozhodování 21.století - minimalizace rozhodovací paralýzy pomocí věd. studií
Innovative critical thinking for (not only) managerial decision - making of 21st century - minimization of decision paralysis
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kristýna Nedvědová
Vedoucí práce
Švecová Lenka
Oponent práce
Zárubová Lucie
Studijní obor
Projektové řízení inovací v podnikuStudijní program
Řízení rozvojových projektůInstituce přidělující hodnost
oddělení manažerských studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce pracuje s transdisciplinárním přístupem vysvětlení paradigmatu kritického myšlení v kontextu 21. století. Pro vytvoření teoretické základny byla použita paradigmata rozhodování, rozhodovací paralýzy a inovační éry tohoto století. Teoretická část tak představila základní teorie a koncepty čerpané z vědecké a odborné literatury pro vysvětlení mystifikovaného pojmu kritického myšlení, mechanismů, které kritické myšlení mohou podporovat i mu bránit a také důvodů, proč je kritické myšlení klíčovou dovedností 21. století. Následně jsou doporučeny praktické nástroje pro přímý i nepřímý rozvoj kritického myšlení. Nakonec je vysvětlena metodologie diplomové práce, prezentovány výsledky a doporučení a vyvozeny závěry. The master’s thesis uses a transdisciplinary approach in explaining critical thinking paradigm in the context of the 21st century. For clarification, paradigms of decision-making, decision-paralysis and 21st century innovation era are used to create a theoretical background. Thus, theoretical part introduces the core theories and concepts drawn from evidence-based literature to explain the mystified concept of critical thinking, underlaying mechanisms which can either support or block it and reasons why critical thinking is being referred to as a vital skill of the future. Subsequently, practical tools for both direct and indirect development of critical thinking are recommended. Finally, the methodology is explained, findings and recommendations are presented and conclusions are drawn.
Kolekce
- Diplomové práce - 32116 [895]