Zobrazit minimální záznam

Study of a Hybrid Propulsion System with Turbine Engine



dc.contributor.advisorKlesa Jan
dc.contributor.authorMarek Janout
dc.date.accessioned2019-08-22T22:52:39Z
dc.date.available2019-08-22T22:52:39Z
dc.date.issued2019-08-22
dc.identifierKOS-883222209905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/84756
dc.description.abstractDiplomová práce řeší návrh sériového hybridního pohonného sytému s turbohřídelovým motorem pro kategorii ultralehkých letounů. V práci je uveden přehled základních hybridních technologií, možná uspořádání a jejich výhody a nevýhody. Součástí je přehled realizovaných projektů hybridních a elektrických ultralehkých letounů. Samotný návrh hybridního systému zahrnuje výběr vhodného elektromotoru, akumulátorů, invertoru a dalších komponent. Podstatnou částí práce je předběžný návrh turbohřídelového motoru, včetně výpočtu tepelného oběhu a předběžného návrhu všech hlavních komponent, to je vstupního ústrojí, kompresoru, spalovací komory, turbíny a výstupního ústrojí. V závěru je porovnání navrženého hybridního pohonu s nejběžnějším spalovacím motorem Rotax.cze
dc.description.abstractThe diploma thesis solves a serial hybrid propulsion system with a turboshaft engine for category of ultralight aircrafts. The thesis gives an overview of basic hybrid technologies, possible arrangements and their advantages and disadvantages. It also includes an overview of implemented projects of hybrid and electric ultralight aircrafts. The design of the hybrid system itself includes the selection of a suitable electric motor, accumulators, inverter and the other components. An essential part of the thesis is a preliminary design of a turboshaft engine, including the calculation of cycle of a thermal engine and a preliminary design of all the main components, i.e. the input, compressor, combustion chamber, turbine and output. In conclusion there is a comparison of the proposed hybrid engine with the most common combustion engine Rotax.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectHybridní pohoncze
dc.subjectturbohřídelový motorcze
dc.subjectelektromotorcze
dc.subjectakumulátorycze
dc.subjecttepelný oběhcze
dc.subjectradiální kompresorcze
dc.subjectturbínacze
dc.subjectspalovací komoracze
dc.subjectHybrid engineeng
dc.subjectturboshaft engineeng
dc.subjectelectric motoreng
dc.subjectbatterieseng
dc.subjectcycle of a thermal engineeng
dc.subjectcentrifugal compressoreng
dc.subjectturbineeng
dc.subjectCombustion chambereng
dc.titleStudie hybridního pohonného systému s turbínovým motoremcze
dc.titleStudy of a Hybrid Propulsion System with Turbine Engineeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeHospodář Pavel
theses.degree.disciplineLetadlová a kosmická technikacze
theses.degree.grantorústav letadlové technikycze
theses.degree.programmeLetectví a kosmonautikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam