Studie hybridního pohonného systému s turbínovým motorem
Study of a Hybrid Propulsion System with Turbine Engine
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Marek Janout
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Hospodář Pavel
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce řeší návrh sériového hybridního pohonného sytému s turbohřídelovým motorem pro kategorii ultralehkých letounů. V práci je uveden přehled základních hybridních technologií, možná uspořádání a jejich výhody a nevýhody. Součástí je přehled realizovaných projektů hybridních a elektrických ultralehkých letounů. Samotný návrh hybridního systému zahrnuje výběr vhodného elektromotoru, akumulátorů, invertoru a dalších komponent. Podstatnou částí práce je předběžný návrh turbohřídelového motoru, včetně výpočtu tepelného oběhu a předběžného návrhu všech hlavních komponent, to je vstupního ústrojí, kompresoru, spalovací komory, turbíny a výstupního ústrojí. V závěru je porovnání navrženého hybridního pohonu s nejběžnějším spalovacím motorem Rotax. The diploma thesis solves a serial hybrid propulsion system with a turboshaft engine for category of ultralight aircrafts. The thesis gives an overview of basic hybrid technologies, possible arrangements and their advantages and disadvantages. It also includes an overview of implemented projects of hybrid and electric ultralight aircrafts. The design of the hybrid system itself includes the selection of a suitable electric motor, accumulators, inverter and the other components. An essential part of the thesis is a preliminary design of a turboshaft engine, including the calculation of cycle of a thermal engine and a preliminary design of all the main components, i.e. the input, compressor, combustion chamber, turbine and output. In conclusion there is a comparison of the proposed hybrid engine with the most common combustion engine Rotax.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]