Resilience Assessment Grid ve výrobě letadlové techniky
Resilience Assesment Grid in Production of Aircraft Components
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Frederika Sekeľová
Supervisor
Lališ Andrej
Opponent
Kučera Antonín
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Predmetom tejto diplomovej práce je predstavenie konceptu bezpečnosti "Safety-II" a nástroja merania odolnosti systému Resilience Assessment Grid (RAG) a posúdenie jeho aplikovania vo výrobe lietadlovej techniky. Pre posúdenie je v práci vytvorený špecifický model RAG zameraný na zmenový proces. Model RAG je podporený vytvorením BPMN a FRAM modelov, ktoré objasňujú vzťahy funkcií vnútri procesu. Výsledkom práce je vytvorenie profilu zmenového procesu v spoločnosti vyrábajúcej lietadlovú techniku, ktorej zmenový proces a proces schvaľovania návrhu na zmenu je riadený a zaznamenanie súčasného stavu štyroch potenciálov procesu pomocou navrhnutého modelu RAG. The subject of this master thesis is a presentation of the "Safety-II" concept and the resilience measuring tool Resilience Assessment Grid (RAG) and the evaluation of its application in the aircraft production. For the purpose of the evaluation of a specific RAG model for a change process is created. Model RAG is supported by creation of BPMN and FRAM models which clarify relations among the functions inside the management of change process. The outcome of the thesis is a creation of a change process profile in a company producing aircraft components, in which change process and approval of the engineering proposed change is managed, and a recording of a current state of four process potentials by creation of the RAG model.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [552]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Odhad a zajištění odolnosti pilotů v leteckém provozu
Author: Jan Tůma; Supervisor: Lališ Andrej; Opponent: Matyáš Roman
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-01-12)Předmětem diplomové práce je návrh metodického způsobu pro odhad a zajištění odolnosti pilotů v leteckém provozu. Nejprve jsou analyzovány metody a modely, které umožňují odolnost odhadovat. Následuje popis vybraných postupů ... -
Výkonnost v odolnosti v procesech certifikace a schvalování změn letišť
Author: Michaela Fukalová; Supervisor: Lališ Andrej; Opponent: Nekvasil Vladimír
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-10)Cílem této bakalářské práce je analýza a modelování procesů certifikace a schvalování změn letišť dozorového orgánu civilního letectví v kontextu výkonnosti v odolnosti. V počátku práce jsou popsány přístupy k bezpečnosti ... -
Využití resilience engineering v letecké dopravě
Author: Chlumský Tomáš; Supervisor: Vittek Peter; Opponent: Matyáš Roman
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-05-31)Předmětem této diplomové práce je představení resilience engineering a jeho nástroje Functional Resonance Analysis Method (FRAM) a posouzení přínosu a využitelnosti resilience engineering a metody FRAM pro ...