ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Výcvik vybírání nezvyklých poloh letounu Let L-410

Upset Recovery and Training for Let L-410 Aircraft

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Jiří Kouklík
Supervisor
Matyáš Roman
Opponent
Sekyra Radek
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravy
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá návrhem postupů a osnovy UPRT výcviku pro letoun L 410 UVP E-20. Povinná integrace výcviku UPRT do předpisů v nadcházející evropské legislativě je jedním ze způsobů, jakým se legislativní orgány snaží potlačit nejčastější příčinu nehod dopravních letadel v posledním desetiletí. Jedná se o ztrátu kontroly nad letounem za letu. Základ problému leží v nedostatečné znalosti prevence a výběru nezvyklých poloh. V práci je popsáno teoretické pozadí nezvyklých poloh letounu společně s rozborem relevantních legislativních procesů. V praktické části je na základě analýzy stávající dokumentace prezentována případová studie řešení UPRT výcviku a to jmenovitě osnovy a postupů pro výběr nezvyklých poloh letounu. Navrhnuté postupy jsou ověřeny na certifikovaném simulátoru L 410 a navrhnuty k implementaci.
 
Main objective of this thesis is to provide a proposal of procedures and training syllabus of a UPRT training solution for Let L 410 UVP E-20 aircraft. Mandatory integration of UPRT into coming European legislation is one of the means how authorities try to mitigate the most common cause of fatal aircraft accidents in the past decade - loss of control in flight. Core of this problem lays in insufficient knowledge and skill in upset prevention and recovery. This thesis describes the theoretical background of upsets together with an analysis of relevant legislative processes. In the practical part a case study for UPRT procedures and a training syllabus is proposed based on current documentation analysis. Proposed procedures are further tested on a certified flight simulator and suggested for implementation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/83430
View/Open
PLNY_TEXT (11.71Mb)
POSUDEK (87.13Kb)
POSUDEK (217.3Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 16121 [420]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV