Vyhodnocení změn v řídící struktuře mezinárodních letišť z pohledu bezpečnosti
Evaluation of Safety Control Structure Changes at International Airports
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kateřina Martincová
Supervisor
Štumbauer Oldřich
Opponent
Kafková Markéta
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem předložené diplomové práce "Vyhodnocení změn v řídící struktuře mezinárodních letišť z pohledu bezpečnosti" je vytvoření řídící struktury v oblasti bezpečnosti civilního letectví a provedení vyhodnocení jejích změn. V práci je popsán ucelený přehled metody STAMP. Dle teorie STAMP je sestrojena řídící struktura související s procesy odehrávající se na vzletové a přistávající dráze. Pomocí řídící struktury jsou identifikována nebezpečí, která se mohou vyskytnout při provozu na RWY. Pro stanovené změny v řídící struktuře letiště je provedeno vyhodnocení pravděpodobnosti a závažnosti rizik. Dále je provedeno hodnocení potenciálu zmírnění nebezpečí za účelem ověření, zda zavedené změny mohou přispět ke zlepšení bezpečnosti. The goal of this master thesis "Evaluation of Safety Control Structure Changes at International Airports" is to create a Control structure model in the field of Civil Aviation safety and evaluate changes. The thesis describes a comprehensive overview of STAMP model. According to the STAMP theory, a control structure is constructed regarding the processes that are performed on the runway. The control structure identifies hazards that may occur during processes on RWY. Control Structure changes are evaluated by risk assessment (probability a severity). Mitigation potential of hazard is also evaluated in order to verifies whether the changes can help to improve safety.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [552]