Zvýšení bezpečnosti využitím kooperativních systémů u motocyklů
Increasing safety by using cooperative systems for motorcycles
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Michal Růžička
Supervisor
Mík Josef
Opponent
Lokaj Zdeněk
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravních prostředkůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem této diplomové práce je využít kooperativní systémy, které jsou primárně uvažované a dostupné hlavně pro automobily v silniční dopravě, u motocyklů a zvýšit tak bezpečnost ne jenom jezdce motocyklu, ale aby i motocykl byl více předvídatelný a méně nebezpečný pro další účastníky silničního provozu. Práce pojednává o kooperativních systémem, jejich prvcích a přenosových technologiích. Obsahem je přehled aplikací kooperativních systémů a jejich zhodnocení pro použití na motocyklu. Dále popis možných uživatelských rozhraní pro motocykly a jejich specifičnost z pohledu kooperativních systémů. Návrh systému pro varování jezdce motocyklu před potenciálně nebezpečnými situacemi pak zakončuje práci. The subject of this dissertation is the use of cooperative systems, which are primarily considered and available mainly for cars in road transport, on motorcycles and thus increasing he safety not only of motorcycle rider, but also that the motorcycle be more predictable and less dangerous for other road users. This thesis explains the meaning and benefit of cooperative systems, its elements and usable technologies. Contain is an applications overview of cooperative systems and their evaluation for use on a motorcycle. Next is a description of possible user interfaces for motorcycles and their specificity from the perspective of cooperative systems. By proposal of system for motorcycle rider warning on potentially dangerous situations is the thesis ends.