ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra ekonomiky a řízení stavebnictví
  • Diplomové práce - 11126
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra ekonomiky a řízení stavebnictví
  • Diplomové práce - 11126
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketingové analýzy ve stavebnictví

Marketing analyzes in the construction industry

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Svoboda David
Supervisor
Měšťanová Dana
Opponent
Zdebor Michael
Field of study
Stavební management
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra ekonomiky a řízení stavebnictví
Defended
2019-02-04
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá využitím marketingových analýz ve stavebnictví. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na základní charakteristiku marketingu, stanovení marketingových cílů a marketingových strategií, marketingový mix, analýzu marketingového prostředí, analýzu portfolia a inovace v marketingu. V první polovině praktické části je charakterizována konkrétní firma, na které jsou aplikovány následující marketingové analýzy: SLEPT analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, GE matice a BCG matice. Na základě výsledků z výše uvedených analýz jsou v závěru práce uvedena souhrnná doporučení, která mohou vést ke zlepšení pozice firmy na daném trhu. Druhá polovina praktické části diplomové práce se zaobírá vyhodnocením marketingového dotazníku, který byl předložen vybraným malým zhotovitelským stavebním podnikům se sídlem v Plzni.
 
This diploma thesis deals with the use of marketing analyzes in the construction industry. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the basic characteristics of marketing, setting marketing goals and marketing strategies, marketing mix, marketing environment analysis, portfolio analysis and marketing innovation. The first half of the practical part is characterized by a specific company, on which the following marketing analyzes are applied: SLEPT analysis, Porter´s analysis of five forces, SWOT analysis, GE matrix and BCG matrix. On the basis of the results of the above analyzes, at the end of the thesis are summarized recommendations that can lead to improvement of the position of the company on the given market. The second half of the practical part of the diploma thesis deals with the evaluation of the marketing questionnaire, which was submitted to selected small contractor construction companies based in Pilsen.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/80968
View/Open
PLNY_TEXT (2.244Mb)
POSUDEK (942.8Kb)
POSUDEK (635.6Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 11126 [681]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV