Pokročilá dynamická numerická studie chování podvozku osobního automobilu
Advanced Dynamic Numerical Study of the Behavior of the Chassis of the Car
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Blechová Markéta
Vedoucí práce
Vyčichlová Petra
Oponent práce
Micka Michal
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav soudního znalectví v dopravěPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je vytvoření numerické simulace osobního automobilu projíždějícího obloukem. Numerický model je redukován na základní funkční část podvozku a kol, které jsou připojeny na zjednodušenou kostru vozu, která je doplněna o hmotu v předpokládaném těžišti tak, aby model hmotnostně odpovídal skutečnosti. Provedené numerické analýzy sledují vliv výšky umístění těžiště a tuhosti stabilizátoru na dynamiku jízdy. K výpočtu byly využity softwarové aplikace dostupné v rámci univerzitních licencí (ANSYS SpaceClaim, ANSYS LS-DYNA, LS-PrePost) The aim of this study is creating a numerical simulation of a car taking a curve. The numerical model is reduced to the basic functional part of the chassis and wheels that are connected to a simplified vehicle skeleton. Such skeleton is completed by a mass of assumed weight so the model corresponds to the reality. The numerical analysis are perfoming the effect of the height of the center of gravity the stiffness of the stabilizer on the driving dynamics. Fot the calculations, software applications available under university licences were used (ANSYS SpaceClaim, ANSYS LS-DYNA, LS-PrePost).