Stres v učitelské profesi
Stress in Teaching Profession
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Václavíčková Lucie
Vedoucí práce
Vobořilová Jarmila
Oponent práce
Dobrovská Dana
Studijní obor
Učitelství odborných předmětůStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou stresu v učitelské profesi. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je objasnit pojem stres, definovat příčiny vzniku stresu, popsat specifika stresorů u učitelů a to jak se stres projevuje. Teoretická část je ukončena způsoby pro překonávání stresu. V praktické části je pomocí dotazníku zjišťováno, jak moc jsou učitelé na třech konkrétních školách stresováni, co jsou jejich hlavní stresory a jaká opatření učitelé provádějí pro prevenci stresu. Z tohoto ošetření jsou vyvozeny závěry a z nich navrženy doporučení pro zmírnění výskytu stresových situací. The subject of this bachelor thesis is stress in the teachers´ profession. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part aims at the clarification of the concept of stress, the definition of the causes of stress, the description of the specifics of the causes of stress with teachers and manifestations of stress. The theoretical part is concluded by the analysis of the ways to overcome stress. The practical part attempts to find out, with the help of questionnaire, to what extent teachers at three different schools are subject to stress, what the main causes of stress are and what measures the teachers take as stress prevention. Conclusions are made on the basis of these findings and suggestions are made for the reduction of the number of stress situations.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]