Vzorové přípravy na odborný výcvik
Sample preparation for professional training
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Svoboda Miroslav
Vedoucí práce
Vaněček David
Oponent práce
Mejsnar Petr
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce na téma Vzorové přípravy na odborný výcvik nás v úvodu teoretické části stručně seznámí s tříletými učebními obory, ve kterých podle školního vzdělávacího programu studenti absolvují jeden z mnoha tematických celků. A to základní kurz svařování, elektrickým obloukem, obalenou elektrodou, nelegovaných a nízkolegovaných ocelí. Druhý bod úvodní části nás seznámí s uplatněním absolventů na trhu práce z hlediska získání odborné kvalifikace. Další část práce je věnována rámcovému vzdělávacímu programu a školnímu vzdělávacímu programu výchovně vzdělávacího oboru. Což bude výchozím bodem pro didaktickou analýzu učiva a následného vytvoření Vzorové přípravy, která povede ke kvalitní a efektivní výuce odborného předmětu daného tematického celku školního vzdělávacího programu výchovně vzdělávací instituce. Součástí této práce je i pohled na klima školy, vlastní studium, vizi do budoucna a sběr statistických dat, které vychází z výsledků závěrečných zkoušek svářečů, které provádí nezávislý zkušební orgán. Cílovými skupinami šetření jsou žáci oboru opravář zemědělských strojů, automechanik, a opravářské práce. Výsledky a informace budou následně použity pro zhotovení Vzorové přípravy. V další části jsou v krátkosti definovány základní pojmy z didaktiky. V části praktické je popsán průběh vyučovací jednotky, dne odborného výcviku, formou komentovaného vzorového postupu, jež vychází z metod výuky, organizačních forem výuky a použitých didaktických prostředků. Součástí tohoto celku jsou též problémové situační úlohy, které prověří žáky, zdali probranou látku a úlohy dostatečně a v plné míře pochopili, a zdali dokáží navozené situace správně řešit, efektivně reagovat. At the beginning of the theoretical part the bachelor work on the topic ?The model preparation for professional training? give us an brief information about three years training branches. Within these branches students will attend one of many thematic programs. Specifically a basic course of a shielded metal arc welding of plain steels and low-alloy steels. The second part of the introduction gives us information about employment of graduates on the labor market from the perspective of a professional qualification. The next part of this bachelor work is dedicated to a general educational program and the school educational program of the pedagogic educational branch, which will be the starting point for didactic analysis of the curriculum and subsequent creation of the Model preparation. This will result in a high-quality and effective education of the special subject of the given thematic unit within school educational program for educational-pedagogic institution. One part of this work is the view of the school climate, own study, the vision of the future and the collecting of the statistic data, which emerge from the results of the final welder exams conducted by an independent testing authority. The target groups of the investigation are the students of the profession like a mechanic and repairman of the motor vehicles, the repairman of the agricultural machines and the repair works. The results and information will be used for the realization of the Model preparation. In the next part there are briefly defined the fundamental terms of didactics. In the practical part there is described the course of the lesson, the course of the training day, the course of the professional training in the formof the commented model method, which comes from the forms of education and used didactic resources. The problem and situation tasks will verify students in the sufficient understanding of the topic, in their ability to solve induced situations and react effectively.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]