Zobrazit minimální záznam

Cyberbullying of Secondary School Students



dc.contributor.advisorDobrovská Dana
dc.contributor.authorCepek Michal
dc.date.accessioned2018-02-09T15:55:48Z
dc.date.available2018-02-09T15:55:48Z
dc.date.issued2018-01-11
dc.identifierKOS-599361006905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/74492
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se zabývám problematikou kyberšikany u žáků středních škol a učilišť. V teoreticko-empiricky pojatém textu vycházím ze studia odborné pedagogické a psychologické literatury a následně prezentuji výsledky empirické sondy, již jsem provedl na středních školách, včetně návrhů opatření, jež by výskyt kyberšikany omezily. V první teoretické části práce uvádím přehled a charakteristiku informačních a komunikačních technologií, jež mohou být při šikaně zneužívány a deskripci poznatků o šikaně tak, jak se v prostředí současné školy projevuje. Zvláštní pozornost věnuji kyberšikaně, její typologii a projevům, osobnostem agresora a šikanovaného, diagnostice kyberšikany a možnostem její prevence. Ve druhé, empirické části textu popisuji cíl a metody výzkumné sondy, prezentuji získaná data získaná dotazníkovým šetřením a jejich interpretaci, včetně zá-věrů a doporučení, jak může škola výskyt kyberšikany redukovat.cze
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to describe and analyze the topic of cyberbullying at a secondary technical school and a vocational school. In the theoretical-empirically based text I try first to present theoretical background I had been studying in relevant scientific books and journals. The focus of my thesis is described in the empirical part of my thesis. I conducted my survey in two groups of respondents, aged 15-20, with the help of a quantitative questionnaire evaluation. The questionnaire aimed at potential existence of cyberbullying, its frequency, forms, and reactions of students when confronted with this social-pathological behaviour. I also described the frequency of using the ICL in both groups of students in realation to potential misuse of this technology.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectkyberšikana,oběť,agresor,prevencecze
dc.subjectcyberbullying,victim,aggressor,preventioneng
dc.titleKyberšikana u žáků středních škol a učilišťcze
dc.titleCyberbullying of Secondary School Studentseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeVobořilová Jarmila
theses.degree.disciplineUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucze
theses.degree.grantoroddělení pedagogických a psychologických studiícze
theses.degree.programmeSpecializace v pedagogicecze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam