Zobrazit minimální záznam

Evaluation of daylighting in selected elementary schools



dc.contributor.advisorVychytil Jaroslav
dc.contributor.authorMüllerová Dominika
dc.date.accessioned2018-01-25T21:46:44Z
dc.date.available2018-01-25T21:46:44Z
dc.date.issued2018-01-07
dc.identifierKOS-781238538305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/74356
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zhodnocení učeben na základních školách z hlediska denního osvětlení. Pro hodnocení budou vybrány tři základní školy. Na každé škole dvě kmenové učebny - jedna učebna stíněná méně a druhá více. V každé učebně se pro všechny povrchy provede měření činitele odrazu světla pomocí jasoměru a luxmetru. Získané hodnoty budou zpracovány a zadány do specializovaného výpočetního softwaru, z kterého se získají hodnoty množství denního osvětlení a které budou dále porovnány s normovými hodnotami. Ve všech učebnách proběhnou dvě dotazníková šetření zaměřená na subjektivní hodnocení kvality denního osvětlení. Výsledky dotazníků jsou zhodnoceny dle předem stanovených hypotéz a následně porovnány s výsledky z výpočetního softwaru. Závěrem budou pro učebny navržena doporučující opatření, která budou zaručovat zlepšení světelných podmínek.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to evaluate elementary school clasrooms based on amount of daylight. Three different elementary schools will be chosen to be evaulated. At each of the schools two clasrooms will be chosen - one with less shadow and one with more. For all surfaces of each of the classrooms measurements of light reflection factor will be performed using luminance and illuminance meters. All the obtained values will be put into a specialized software which will give us values of daylight which then will be compared with standard values. In all the classroms two surveys aiming at subjective evaulation of quality of daylight will be performed. Survey results are evaluated based on predetermined hypotheses and then compared with values obtained from the software. In conclusion measures to improve daylight conditions will be recommended.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectČinitel denní osvětlenosti,činitel odrazu světla,denní osvětlení,jas,kmenová učebna,kvalita osvětlení,měření,osvětlenost,rovnoměrnost osvětlení,výpočtová metoda,základní školacze
dc.subjectDalight factor,reflection factor,daylighting,luminance,generic classroom,quality of lighting,measurement,illuminance,uniformity,computational method,elementary schooleng
dc.titleHodnocení denního osvětlení ve vybraných základních školáchcze
dc.titleEvaluation of daylighting in selected elementary schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeKaňka Jan
theses.degree.disciplineBudovy a prostředícze
theses.degree.grantorkatedra konstrukcí pozemních stavebcze
theses.degree.programmeBudovy a prostředícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam