Hodnocení denního osvětlení ve vybraných základních školách
Evaluation of daylighting in selected elementary schools
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Müllerová Dominika
Vedoucí práce
Vychytil Jaroslav
Oponent práce
Kaňka Jan
Studijní obor
Budovy a prostředíStudijní program
Budovy a prostředíInstituce přidělující hodnost
katedra konstrukcí pozemních stavebPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem diplomové práce je zhodnocení učeben na základních školách z hlediska denního osvětlení. Pro hodnocení budou vybrány tři základní školy. Na každé škole dvě kmenové učebny - jedna učebna stíněná méně a druhá více. V každé učebně se pro všechny povrchy provede měření činitele odrazu světla pomocí jasoměru a luxmetru. Získané hodnoty budou zpracovány a zadány do specializovaného výpočetního softwaru, z kterého se získají hodnoty množství denního osvětlení a které budou dále porovnány s normovými hodnotami. Ve všech učebnách proběhnou dvě dotazníková šetření zaměřená na subjektivní hodnocení kvality denního osvětlení. Výsledky dotazníků jsou zhodnoceny dle předem stanovených hypotéz a následně porovnány s výsledky z výpočetního softwaru. Závěrem budou pro učebny navržena doporučující opatření, která budou zaručovat zlepšení světelných podmínek. The aim of this thesis is to evaluate elementary school clasrooms based on amount of daylight. Three different elementary schools will be chosen to be evaulated. At each of the schools two clasrooms will be chosen - one with less shadow and one with more. For all surfaces of each of the classrooms measurements of light reflection factor will be performed using luminance and illuminance meters. All the obtained values will be put into a specialized software which will give us values of daylight which then will be compared with standard values. In all the classroms two surveys aiming at subjective evaulation of quality of daylight will be performed. Survey results are evaluated based on predetermined hypotheses and then compared with values obtained from the software. In conclusion measures to improve daylight conditions will be recommended.
Kolekce
- Diplomové práce - 11124 [671]