Zobrazit minimální záznam

Design of pin supported bridge



dc.contributor.advisorDrahorád Michal
dc.contributor.authorMlnářík Lukáš
dc.date.accessioned2018-01-25T21:44:39Z
dc.date.available2018-01-25T21:44:39Z
dc.date.issued2018-01-06
dc.identifierKOS-781238070105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/74278
dc.description.abstractHlavním tématem práce jsou betonové silniční mosty. Podrobně je práce zaměřena na návrh a ověření nového silničního mostu, který by měl nahradit mostní konstrukci stávající. Nově navrhovaná konstrukce je bodově podepřená monolitická deska s předpětím. Práce obsahuje analýzu stávající konstrukce a následně návrh nové konstrukce při zachování většiny parametrů konstrukce stávající. Nová konstrukce je ověřována na mezní stav použitelnosti i únosnosti v různých časových fázích výstavby a životnosti konstrukce. V mezním stavu použitelnosti je k ověření použit především software SCIA Engineer. Dalo by se říci, že v mezním stavu únosnosti je konstrukce ověřována ručními výpočty, vzhledem k jejich objemu je ale využit tabulkový procesor Microsoft Excel. MSÚ je ověřován pomocí metody mezních přetvoření. Součástí MSÚ je ověření konstrukce na odolnost vůči křehkému lomu a navržení příslušných opatření, pokud konstrukce nevyhověla. Posledním bodem práce je návrh a ověření pilíře spodní stavby pomocí interakčního diagramu, který rovněž využívá metodu mezních přetvoření.cze
dc.description.abstractThe main theme of the work are concrete road bridges. In detail, the work is focused on the design and verification of a new road bridge, which should replace the existing bridge. The new designed construction is a pinned supported monolithic pre-tensioned board. The work contains an analysis of the existing bridge and the design of a new one which preserves most of the parameters of the existing bridge construction. The new design is tested for the limit state of usability and load capacity at various time phases during construction and life of the structure. In the limit state of usability, mostly the SCIA Engineer software is used for verification. It could be said that in the limit state of load capacity, the structure is verified by manual calculations, but because of the volume of calculations the Microsoft Excel spreadsheet is used. The limit state of load capacity is verified using the limit deformation method. Part of the limit state of load capacity is to test the structure for resistance to brittle fracture and to propose appropriate measures if the design fails. The last point of the thesis is the design and verification of the pillar of the lower structure using an interaction diagram, which also uses the method of limit deformation.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectBetonový silniční most,předpětí,metoda mezních přetvoření,výztuž,pilíř,interakční diagramcze
dc.subjectConcrete road bridge,prestress,limit deformation method,rebars,pillar,interaction diagrameng
dc.titleNávrh bodově podepřeného silničního mostucze
dc.titleDesign of pin supported bridgeeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeBrchel Pavel
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra betonových a zděných konstrukcícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam