Zobrazit minimální záznam

URBAN DEVELOPMENT CONCEPTION ALONGSIDE METRO D



dc.contributor.advisorMaier Karel
dc.contributor.authorKopp Lukáš
dc.date.accessioned2017-06-13T12:43:22Z
dc.date.available2017-06-13T12:43:22Z
dc.date.issued2017-06-08
dc.identifierKOS-695600252905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/70714
dc.description.abstractLze předpokládat, že s výstavbou linky metra D vzniknou v okolí některých stanic nová lokální centra vybavenosti. S přílivem lidí denně dojíždějících do stanic u těchto nových center tak dojde ke změnám v konkurenceschopnosti a návštěvnosti stávajících center v celé spádové oblasti metra. Tato práce se v prvé řadě zabývá systémem existujících center vybavenosti. První ambicí práce je v rámci celkové koncepce určit, zhodnotit a především nalézt míry možného budoucího rozvoje, konkurenceschopnosti a rozsahu vybavenosti jednotlivých center jako předpokladu pro posílení pěší docházky do nich. Hlavními východisky při hodnocení a posilování center je jejich současná kvalita a kvantita nabízených služeb hodnocená vůči belgickému teoretickému modelu ideálního nasycení vybavenosti, dále množstvím rozvojových ploch v nejbližším okolí a vzájemnou prostorovou konfigurací center. Druhou ambicí práce je objevit místa s nejvyšší koncentrací lidí jako přirozeného ukazatele kvality veřejného prostoru. Tyto místa navzájem propojit v systém pěších cest skrze jednotlivá lokální centra. Hlavními východisky jsou v tomto případě terénní průzkum míst s vysokou koncentrací lidí, kvalita a charakter veřejných prostor, morfologie terénu a negativní externality vysoce zatížených dopravních tras. Předpokladem práce je, že živé město s dostupnými službami a možností si vybrat, město krátkých vzáleností, kde se obyvatelé rádi pohybují pěšky a tráví čas ve veřejném prostoru, a město, kde lidé nejsou odkázáni na dojížďku za službami musí mít tyto vlastnosti: Pro většinu lidí musí být lokální centrum dostupné do 5 minut pěšky Centrum musí uspokojit základní potřeby všech obyvatel ve své spádové oblasti. Jednotlivá centra vybavenosti musí mít kvalitní veřejný předprostor sloužící odpočinku. Tyto centra musí být spolu s parky propojena systémem pěších tras, jen tak je možno si při cestě za nákupem a službami vybírat mezi centry, zvyšovat tak počet navštěvujících "zákazníků" a tím i rozsah služeb vlivem vzrůstající ekonomické poptávky po nich. Systém pěších tras musí vést po nepříliš příkrých cestách, místy s možností vytvoření (či udržení) kvalitního veřejného prostoru plného pozitivních smyslových vjemů, pobízejícího k odpočinku či navázání hovoru. V detailu urbanistické koncepce je hlavní ambicí projektu vytvořit lokální centrum Krče v předpolí Thomayerovy nemocnice jako současnou čtvrť bez nutnosti nových výškových dominant, s jasně vymezeným veřejným prostorem komponovaným dle charakteru území, dobrou prostupností a velkým množstvím atmosfér a charakterů jednotlivých míst. Čtvrť s promísením způsobu využití pozemků (funkčním mixem) jako předpokladu existence celodenního života ve veřejném prostoru. Hlavními východisky této části práce jsou charakter území a jeho kompoziční vztahy, hlavní směry pohybu lidí, dopravně vytížená ulice Vídeňská a spádovitá morfologie terénu.cze
dc.description.abstractIt can be assumed that the construction of the Metro D line will create new local facilities in the vicinity of some stations. With the influx of people daily commuting to stations at these new centers, there will be changes in the competitiveness and attendance of existing centers throughout the metro catchment area. This work is primarily concerned with a system of existing facilities. The first ambition of the work is to identify, evaluate and, above all, find the rates of possible future development, competitiveness and range of facilities of individual centers as a prerequisite for enhancing pedestrian attendance within the overall concept. The main starting point for evaluating and strengthening centers is their current quality and quantity of services evaluated against the Belgian theoretical model of ideal saturation of amenities, the number of development areas in the immediate vicinity and the spatial configuration of the centers. The second ambition of the work is to find places with the highest concentration of people as a natural indicator of the quality of public space. Link these sites to the hiking system through individual local centers. The main starting points in this case are a field survey of places with a high concentration of people, the quality and character of public spaces, the morphology of the terrain and the negative externalities of heavy traffic routes. The prerequisite of the work is that a lively town with available services and the option of choosing a city of short distances, where people like walking and spending time in public space, and a city where people are not reliant on commuting for services must have the following characteristics: For most people, the local center must be within 5 minutes walking distance The center must satisfy the basic needs of all inhabitants in its catchment area. The individual facilities have to have a good public pre-serving space. These centers, along with parks, have to be linked to a pedestrian system, so they can choose between shopping centers and services to increase the number of visiting customers and thus the range of services due to the increasing economic demand for them. The footpath system has to lead on not very steep roads, places with the possibility to create (or maintain) a high-quality public space full of sensory sensations, encouraging rest or making a call. In the detail of the urban planning, the main ambition of the project is to create a local Krč center in the Thomayer Pre-Throne Hospital as a contemporary neighborhood without the need for new high-rise dominants, with clearly defined public space composed by the character of the territory, good permeability and a great deal of atmospheres and character. A neighborhood with a mix of the use of land (a functional mix) as a prerequisite for the existence of day-to-day life in the public space. The main starting points of this part of the thesis are the character of the territory and its compositional relationships, the main directions of movement of people, the busy streets of Vídeňská street and the sloping morphology of the terrain.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectkoncepce, rozvoj, metro D, centrum Krč, urbanismus, plánování, strategie, současné město, město krátkých vzdálenostícze
dc.subjectconception, developement, metro D, centrum Krč, urban design, planning, strategy, contemporary city, city of short distanceseng
dc.titleKONCEPCE ROZVOJE ÚZEMÍ PODÉL METRA Dcze
dc.titleURBAN DEVELOPMENT CONCEPTION ALONGSIDE METRO Deng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeLangerová Jana
theses.degree.disciplineArchitekturacze
theses.degree.grantorústav prostorového plánovánícze
theses.degree.programmeArchitektura a urbanismuscze


Soubory tohoto záznamu










Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam