Zobrazit minimální záznam

Determination of daylight in a primary school using different methods



dc.contributor.advisorVychytil Jaroslav
dc.contributor.authorHermanová Veronika
dc.date.accessioned2017-06-07T16:16:42Z
dc.date.available2017-06-07T16:16:42Z
dc.date.issued2017-01-06
dc.identifierKOS-695599914405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/70280
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá vyhodnocením stavu stávající budovy základní školy z hlediska denního osvětlení. K řešení byly vybrány učebny vhodné pro dané účely, tedy učebny kmenové. Hodnocení bude založeno na základě měření a digitálního modelu. Vzhledem k přísným podmínkám nutným k měření denního osvětlení jsou měřeny pouze světelně technické parametry. K tomuto účelu byly použity luxmetry a jasoměry. Hodnoty vybraných parametrů jsou stanoveny za pomoci odborných vzorníků. Dalším vytýčeným úkolem je vytvoření digitálního modelu světelně technických podmínek ve více softwarech k tomu určených. Těmi jsou Velux Daylight visualizer [1], Světlo+ [2], Wdls 5.0 [3], Dial+ [4], Revit Autodesk [5] a WAL 1.1 [6]. Pomocí těchto nástrojů jsou stanoveny parametry denního osvětlení. V obecné části jsou pak shrnuty teoretické základy světelné techniky, základy měření, výpočtů a požadavků na denní osvětlení. Cílem práce je tedy kromě zjištění úrovně denního osvětlení i vzájemné vyhodnocení naměřených hodnot a hodnot normovaných. Dále je předmětem diplomové práce posouzení výstupů ze zmiňovaných programů i s porovnáním samotných programů z hlediska uživatelského rozhraní, relevantnosti výsledků a dalších podstatných parametrů pro správný výběr počítačového nástroje k vyhodnocení osvětlenosti prostorů.cze
dc.description.abstractPresented thesis deals with condition assessment of the existing elementary school building in terms of daylight. For assessment were selected classrooms fit for particular purposes classrooms. Assessment will be based on measurement and digital model. Only photometric parameters are measured due to the strict conditions necessary for daylight. For this purpose were used lux meters and luminance meters. The values of the selected parameters are specified with the help of professional samplers. Another assigned task is creating a digital model of photometrical conditions in various software used for this purpose. These are Velux Daylight visualizer [1], Světlo+ [2], Wdls 5.0 [3], Dial+ [4], Revit Autodesk [5] and WAL 1.1 [6]. With these tools are established parameters of daylight. In the general part are summarized theoretical basics of lighting technology, measurement basics, calculations and requirements for daylighting. The aim of thesis is to find the level of daylighting and mutual evaluation of the measured values and standardized values. The subject of this thesis is also assessing the outcomes of the above mentioned software and comparing themselves with software in terms of user interface, the relevance of the results and other essential parameters for proper selection of computer tools to assess illuminance areas.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectDenní osvětlení, základní škola, kmenová učebna, měření, jas, osvětlenostcze
dc.subjectDaylighting, primary school, purpos classroom, measurement, luminance, illuminanceeng
dc.titleStanovení denního osvětlení v základní škole pomocí různých metodcze
dc.titleDetermination of daylight in a primary school using different methodseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-02-14
dc.contributor.refereeNeubergová Stanislava
theses.degree.disciplineBudovy a prostředícze
theses.degree.grantorkatedra konstrukcí pozemních stavebcze
theses.degree.programmeBudovy a prostředícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam