Simulace 3D zvuku pomocí techniky binaurálního audia a doporučovacích systémů
3D sound simulation using binaural audio and recommenders systems
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Bernhauer David
Vedoucí práce
Skopal Tomáš
Oponent práce
Baier Jan
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je navrhnout metodu efektivního získávání HRTF z databáze již existujících profilů. Práce analyzuje možnosti využití doporučovacích systémů pro nalezení vhodného HRTF, které by mohly nahradit nejčastěji používané přístupy. Pomocí webové aplikace, implementované technologiemi WebGL a WebAudio, jsme ověřili efektivitu kolaborativního filtrování. Uživatelské testování prokázalo zlepšení přesnosti oproti nepersonalizovanému HRTF profilu průměrně o 10°. Přínosem této práce je nalezení rychlé metody pro relativně přesnou simulaci audio virtuální reality. The aim of this work is to design a method of efficient HRTF acquisition from the profiles already existed. The thesis analyzes the possibilities of using the recommender systems to find a suitable HRTF that could replace the most commonly used approaches. Using web applications - implemented by technologies WebGL and WebAudio we have verified the effectiveness of collaborative filtering. User testing demonstrated improvement of accuracy against an unpersonalized HRTF profile of an averagely 10 degrees. The conclusion of this work is to find a fast method for relatively accurate audio virtual reality simulation.
Kolekce
- Diplomové práce - 18102 [1005]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Mapování podpovrchových defektů robotickým ramenem se speciální koncovkou
Autor: David Hanč; Vedoucí práce: Valach Jaroslav; Oponent práce: Falta Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-10)Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nedestruktivních zkoušek materiálu s využitím klasifikace audiosignálu. Cílem práce je identifikace podpovrchových vad na základě analýzy zvukové odezvy materiálu a ověřit ... -
Trekování lidí pomocí počítačového vidění s datovým výstupem
Autor: Vilém Jonák; Vedoucí práce: Leischner Vojtěch; Oponent práce: Berka Roman
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-05-31)Vyvinuli jsme interaktivní instalaci pro trackování lidí kamerou zavěšenou u stropu a následné vytvoření odpovídajícího prostorového audia v jejich sluchátkách. Prostorový mix je renderován pomocí Resonance Audio enginu[1]. ... -
Dynamic audio effects chain board
Autor: Daniel Alexandro Martínez Chaverri; Vedoucí práce: Pavlíček Josef; Oponent práce: Kroha Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-02-09)Tato práce představuje vývoj a implementaci webové aplikace pro zvukové efekty v reálném čase. Aplikace využívá možnosti rozhraní API Media Capture and Streams v jazyce JavaScript k získání zvukového vstupu od uživatelů a ...