Simulace 3D zvuku pomocí techniky binaurálního audia a doporučovacích systémů
3D sound simulation using binaural audio and recommenders systems
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Bernhauer David
Supervisor
Skopal Tomáš
Opponent
Baier Jan
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je navrhnout metodu efektivního získávání HRTF z databáze již existujících profilů. Práce analyzuje možnosti využití doporučovacích systémů pro nalezení vhodného HRTF, které by mohly nahradit nejčastěji používané přístupy. Pomocí webové aplikace, implementované technologiemi WebGL a WebAudio, jsme ověřili efektivitu kolaborativního filtrování. Uživatelské testování prokázalo zlepšení přesnosti oproti nepersonalizovanému HRTF profilu průměrně o 10°. Přínosem této práce je nalezení rychlé metody pro relativně přesnou simulaci audio virtuální reality. The aim of this work is to design a method of efficient HRTF acquisition from the profiles already existed. The thesis analyzes the possibilities of using the recommender systems to find a suitable HRTF that could replace the most commonly used approaches. Using web applications - implemented by technologies WebGL and WebAudio we have verified the effectiveness of collaborative filtering. User testing demonstrated improvement of accuracy against an unpersonalized HRTF profile of an averagely 10 degrees. The conclusion of this work is to find a fast method for relatively accurate audio virtual reality simulation.
Collections
- Diplomové práce - 18102 [942]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Monitorování kvality spánku pomocí analýzy audio záznamu
Author: Slezák David; Supervisor: Novák Daniel; Opponent: Brunovský Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-06-27) -
Doplněk do audio přehrávače pro automatickou správu playlistů
Author: Kudinov Andrey; Supervisor: Balík Miroslav; Opponent: Matyáš Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-28) -
Audio-vizuální detektor řeči
Author: Šarbortová Hana; Supervisor: Čech Jan; Opponent: Alameda Xavier
Cílem této práce je vytvořit audio-vizuální detektor řeči, t.j. algoritmus, který automaticky identifikuje, zda osoba ve videozáznamu v danou chvíli mluví. Tato úloha je důležitá pro tzv. audio-vizuální diarizaci nebo ...