Výchova k práci s informacemi a informačními prameny
Education to Work with Information and Information Sources
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Fober Vladimír
Vedoucí práce
Vališová Alena
Oponent práce
Semrád Jiří
Studijní obor
Učitelství odborných předmětůStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
oddělení pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předkládaná práce se zabývá problematikou možnosti výchovy práce s informacemi v procesu vzdělávání na středních školách. Obsahem práce je analýza možností výchovy práce s informacemi, které chápeme ve smyslu vědění, ale i ve smyslu prostředí, kde je možno informace získávat. Pozornost je zacílena i na informační prameny jako informační zdroje. Celá problematika je zasazena do fenoménu informační gramotnost. Pomocí syntézy jsme zpracovali modelový kurz o čtyřech modulech, který je návodný pro pedagogy středních škol, jak by měli efektivně učit studenty pracovat s informacemi. The presented work deals with the issue of the possibility of education with the information in the process of education at secondary schools. The content of the thesis is an analysis of the possibilities of aducation of the information we understand in the sense of knowledge, but also in the sense of the surroundings where the information can be obtained. Attention is also focused on information sources as information sources. The whole issue is embedded in the phenomenon of information literacy. Using synthesis, we developed a four-module model course that instructs secondary school teachers how they should effectively teach students how to work with information.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1261]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
IS pro mezinárodní společnost Information Planet
Autor: Šťastný Šimon; Vedoucí práce: Mannová Božena; Oponent práce: Chlumecký Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24) -
Iterative Hierarchical Information Decoding Strategies for Wireless Physical Layer Network Coding
Autor: Smutný Jan; Vedoucí práce: Sýkora Jan; Oponent práce: Procházka Pavel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-06-27) -
Prohledávaní stromu informačních množin pro hraní obecných her s neúplnou informací
Autor: Švec Petr; Vedoucí práce: Lisý Viliam; Oponent práce: Drchal Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24)