ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Economic Studies
  • Bachelor Theses - 32163
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Economic Studies
  • Bachelor Theses - 32163
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Možnosti využívání sociálních sítí podniky

Social media and their utilisation for companies

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Machatová Patricie
Supervisor
Jirkovská Blanka
Opponent
Šikýř Martin
Field of study
Personální management v průmyslových podnicích
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
oddělení ekonomických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce pojednává o sociálních sítích, které mohou být využí-vány jako nástroje moderní personalistiky. Nástroje, pomocí kterých se můžou firmy propagovat, zviditelnit a v ideálním případě najít nové kvalitní zaměstnance. Práce nejprve představí možnosti využívání sociálních sítí pro personální účely, následně popíše tři často využívané sociální sítě v pracovním prostředí - Facebook, Twitter a LinkedIn. Praktická část práce je založená na dotazníkovém šetření, jehož předmětem je zmapování situace využívání sociálních sítí na vzorku sta firem z různých pracovních sektorů.
 
This thesis deals with the internet networking websites which can be used as tools of modern human resources management. Such tools enable companies to market themselves, gain publicity, and in an optimum condition also find new skilled employees. Firstly the work introduces options of application of social networking websites for the personnel purposes, secondly it describes three frequently used social networks in the workplace - Facebook, Twitter and LinkedIn. The practical part is based on a survey designed to analyse the situation of the use of social networks in a sample of one hundred companies from different sectors of work.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/69781
View/Open
PLNY_TEXT (1.488Mb)
POSUDEK (569.4Kb)
POSUDEK (365.0Kb)
PRILOHA (586.2Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32163 [669]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV