Zobrazit minimální záznam

Learning bots for online games in a web browser



dc.contributor.advisorKuchař Jaroslav
dc.contributor.authorMelezínek Jakub
dc.date.accessioned2017-06-07T15:51:08Z
dc.date.available2017-06-07T15:51:08Z
dc.date.issued2017-02-19
dc.identifierKOS-587864407005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/69225
dc.description.abstractStrojové učení je používáno v mnoha oblastech včetně webu. V této práci je použito při implementaci učenlivých automatických hráčů hrajících webové hry přímo v prohlížeči. Jsou diskutovány rozhodovací systémy pomocí umělých neuronových sítí a rozhodovacích stromů. Nakonec je k učení využito neuroevoluce NEAT algoritmem. Výsledkem je knihovna napsaná v jazyce TypeScript a GUI Angular aplikace, která umožňuje ovládání evolučního cyklu a vizualizaci šlechtěných jedinců. Knihovnu využívají dvě implementace botů. První řeší problém vyvážení převráceného kyvadla. Druhý se pokouší hrát hru Slither.io podobnou legendárni hře Snake. Skripty jsou vkládány do hry na straně klienta a lehce upravují původní kód hry. Provedené experimenty ukazují na funkčnost knihovny.cze
dc.description.abstractMachine learning is used in many areas, including the Web. In the thesis it is used to implement self-learning bots that play web games right in a bowser. For decision making system I discuss options such as artificial neural networks or decision trees. At the end neuroevolution through augmenting topologies (NEAT) is chosen. As result of the thesis I created library written in TypeScript and Angular GUI application on top of it. It is possible to control evolution cycle through this application and see processed individuals. Two bots import the library. The first one plays game based on the pole-cart problem. The second one tries to play Slither.io, game similar to legendary Snake. Skripts are injected to game on client side and slightly changes the original game code. Results of the experiments suggest that application is working properly.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectweb, prohlížeč, JavaScript, TypeScript, rozšířené prohlížení, vkládání skriptů, umělá inteligence, AI, strojové učení, simulovaná evoluce, rozhodovací stromy, umělá neuronová síť, NEAT, automatický hráč, HTML5 hra, problém vyvážení kyvadla, agar.io, slither.iocze
dc.subjectweb, browser, JavaScript, TypeScript, script injection, augmented browsing, artificial intelligence, AI, machine learning, simulated evolution, artificial neural network, NEAT, bot, HTML game, pole balancing problem, agar.io, slither.ioeng
dc.titleUčení automatických hráčů online her ve webovém prohlížečicze
dc.titleLearning bots for online games in a web browsereng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeKlímek Jakub
theses.degree.disciplineWebové a softwarové inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra softwarového inženýrstvícze
theses.degree.programmeInformatikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam