Učení automatických hráčů online her ve webovém prohlížeči
Learning bots for online games in a web browser
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Melezínek Jakub
Supervisor
Kuchař Jaroslav
Opponent
Klímek Jakub
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Strojové učení je používáno v mnoha oblastech včetně webu. V této práci je použito při implementaci učenlivých automatických hráčů hrajících webové hry přímo v prohlížeči. Jsou diskutovány rozhodovací systémy pomocí umělých neuronových sítí a rozhodovacích stromů. Nakonec je k učení využito neuroevoluce NEAT algoritmem. Výsledkem je knihovna napsaná v jazyce TypeScript a GUI Angular aplikace, která umožňuje ovládání evolučního cyklu a vizualizaci šlechtěných jedinců. Knihovnu využívají dvě implementace botů. První řeší problém vyvážení převráceného kyvadla. Druhý se pokouší hrát hru Slither.io podobnou legendárni hře Snake. Skripty jsou vkládány do hry na straně klienta a lehce upravují původní kód hry. Provedené experimenty ukazují na funkčnost knihovny. Machine learning is used in many areas, including the Web. In the thesis it is used to implement self-learning bots that play web games right in a bowser. For decision making system I discuss options such as artificial neural networks or decision trees. At the end neuroevolution through augmenting topologies (NEAT) is chosen. As result of the thesis I created library written in TypeScript and Angular GUI application on top of it. It is possible to control evolution cycle through this application and see processed individuals. Two bots import the library. The first one plays game based on the pole-cart problem. The second one tries to play Slither.io, game similar to legendary Snake. Skripts are injected to game on client side and slightly changes the original game code. Results of the experiments suggest that application is working properly.
Collections
- Diplomové práce - 18102 [1005]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Metodika vývoje webových mapových aplikací
Author: Suchý Ondřej; Supervisor: Mařík Radek; Opponent: Kouba Zdeněk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-26)Tato práce se zaměřuje na metodiku vývoje a testování webových aplikací pro práci s mapami. Jejím cílem bylo zjistit, jaké jsou současné trendy pro vývoj interaktivních webových aplikací, porovnat různé alternativy jazyka ... -
Klient a server pro Linked Data Notifications a ActivityPub
Author: Antonín Karola; Supervisor: Klímek Jakub; Opponent: Vitvar Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-27)"Získejme web zpět!" - Sir Tim Berners-Lee, tvůrce World Wide Webu. Pro podporu re-decentralizace webu, principů otevřených dat a skutečného vlastnictví dat, tato práce buduje aplikace na základě technologií od Web Consortium ... -
Klient a server pro Linked Data Notifications a ActivityPub
Author: Antonín Karola; Supervisor: Klímek Jakub; Opponent: Vitvar Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-04)"Získejme web zpět!" - Sir Tim Berners-Lee, tvůrce World Wide Webu. Pro podporu re-decentralizace webu, principů otevřených dat a skutečného vlastnictví dat, buduje tato práce aplikace na základě technologií od Web Consortium ...